וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הפלגים ברצועת עזה דוחפים להסלמה

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 10:30

מקורות פלסטינים אמרו לעיתון "אל-אחבאר" כי הארגונים קיבלו החלטה להמשיך עם הפרחת בלוני התבערה וכי הם שוקלים לחדש את ההפגנות על הגדר. "ההחלטות - אמצעי להפעלת לחץ על ישראל ברקע השיחות ההומניטריים"

הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה החליטו להסלים בימים הקרובים את הפעולות נגד ישראל והסלים את המצב בשטח - כך דווח הבוקר (שני) בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" מפי מקורות פלסטינים. על פי הדיווח, הוחלט להמשיך עם הפרחת בלוני התבערה ונשקל לחדש את התהלוכות על גבול הרצועה.

החלטת הפלגים ברצועה, לפי הדיווח, מגיעה ברקע שיחות המתקיימות עם ישראל בתיווך מצרים בנושאים הומניטריים וכלכליים, ככל הנראה כאמצעי להפעלת לחץ. עוד דווח ב"אל-אחבאר" כי המצרים חידשו לאחרונה את השיחות עם חמאס.

בימים אלו המשלחת ההנדסית של מצרים נמצאת ברצועת עזה, במטרה לעזור בשיקום ההריסות ממבצע "שומר החומות". על פי המשרד לעבודות הציבוריות בעזה, הפעולות לקראת השלב השני של הבנייה יימשכו כחודש. השלב השני עדיין תלוי בישראל, שבחודשיים וחצי האחרונים מונעת הכנסת חומרי בנייה.

דיווח פלסטיני על תקיפת צה"ל ברצועת עזה, 25 ביולי 2021. ללא קרדיט, צילום מסך
הפלגים דוחפים להסלמה. תקיפת צה"ל ברצועה, הלילה/צילום מסך, ללא קרדיט

הלילה, כזכור, חיל האוויר תקף מחנה צבאי ותשתיות המשמשות לפעילות חמאס ברצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה מהרצועה אמש לעבר יישובים בעוטף עזה, שגרמו לשריפות באזור. "צה"ל יגיב בתקיפות כנגד המשך ניסיונות הטרור מרצועת עזה", נכתב בהודעת צה"ל. בתגובה לתקיפה ברצועה, פלסטינים ירו באמצעות מקלעים ונשק קל לעבר כלי טיס של צה"ל, ופגעו במבנה במרחב המועצה האזורית אשכול. לא דווח על אזרחים שנפגעו.

הבוקר, לפי מקור במשרד הביטחון, למרות בלוני התבערה, החלה העברת משאיות הדלק לתחנת הכוח בעזה דרך מעבר כרם שלום. במהלך היום יעברו 24 משאיות דלקים במימון קטארי. ההעברה נדחתה בכמה ימים לאחר שהעברת הכספים התעכבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully