וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון שקלים למאובטח: הוצאות משרד המשפטים על אבטחת עובדים מאוימים

26.7.2021 / 8:44

כמות המאובטחים השנתית של מערך האבטחה במשרד המשפטים נעה בין 11 ל-15 מאובטחים ברמות שונות. במשרד סירבו להשיב לבקשת עמותת "הצלחה" אודות זהות המאוימים, אך אמרו כי "בכל שנה מוגשות בממוצע 3-2 תלונות"

משרד המשפטים מוציא לפחות 15 מיליון שקלים בשנה על אבטחה אישית לעובדיו - כך עולה מנתוני המשרד שניתנו לעמותת "הצלחה", בעקבות בקשת חופש מידע.

כמות המאובטחים השנתית של מערך האבטחה במשרד המשפטים נעה בין 11 ל-15 מאובטחים עובדי המשרד, ברמות שונות. כאשר עלות האבטחה השנתית נעה בממוצע בין 15 ל-20 מיליון שקלים. כלומר, עלות המגיעה לפחות למיליון שקל למאובטח. הנתונים על מספר המאובטחים והעלויות הם עבור השנים 2021-2018.

בעבר הוצמדה אבטחה אישית לפרקליטים שניהלו תיקים נגד ראשי פשע מאורגן, כמו עו"ד ניסים מרום התובע בפרשת 512. בשנת 2013 היה ניסיון רצח של פרקליט במחוז תל אביב, כשמטען חבלה שהוצמד לרכבו שחנה בחניון הסמוך למשרד הפרקליטות התפוצץ.

משרד המשפטים בירושלים. נועם מושקוביץ
בניין משרד המשפטים בירושלים/נועם מושקוביץ

בשנים האחרונות הוצמדה אבטחה גם ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולעו"ד ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית ופרקליטת מחוז תל אביב, בעקבות איומים שספגו סביב תיקי האלפים.

עמותת "הצלחה" ביקשה נתונים על האיומים שהתקבלו במשרד המשפטים על עובדי המשרד המאוימים, אך במשרד סירבו לפרט אודות זהות המאוימים משיקולי אבטחה ומסרו כי "בכל שנה מוגשות בממוצע 3-2 תלונות. פירוט תוכן התלונות שהוגשו לקב"ט הרשות עלול לחשוף מידע שאין מקום למסרו".

עו"ד אלעד מן, היועמ"ש של עמותת "הצלחה", מסר: "דומה כי משרד המשפטים, גם במגבלות הביטחון האישי והחשש מפגיעה במערך האבטחה, יכול היה למסור מידע מפורט יותר בעניין בעל חשיבות ציבורית ושעלותו התקציבית אינה שולית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully