וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב השכול מואשם בניסיון רצח: "ביקש שאעצום עיניים - והיכה אותי בראש"

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 15:42

קובי סטרוג, אב החייל שחר סטרוג שנהרג מפליטת כדור, מואשם בניסיון לרצח של ג', אישה עימה היה בקשר במשך 13 שנים. "כששכבתי מגואלת בדם, הוא אמר: 'כמה שתתמוטטי יותר מהר, כך זה ייגמר יותר מהר', והמשיך להכות", סיפרה. פרקליט הנאשם: "יש פער עצום בין האישום למציאות"

ביום שני, ה-3 באוגוסט 2020, בשעות הבוקר המתינה ג', אישה בשנות ה-50 לחייה, בצפייה דרוכה בביתה בהר אדר בהרי ירושלים לבן זוגה ב-13 שנים האחרונות, קובי סטרוג, לאחר שסיכמו על חשיפת הקשר הרומנטי בפני משפחתו של סטרוג ועל רצונם לחיות חיים משותפים באופן גלוי.

באותו בוקר, התקשר אליה סטרוג ואמר כי בכוונתו לבקר אותה בביתה "כדי לנשום אותה, שיהיה לו כוח לעשות את המעבר" שתוכנן לאותו יום. עם הגעתו לדירה, ישבו השניים לשתות קפה במרפסת הדירה, ואז לבקשתו היא עברה לשבת על כיסא בפינת האוכל, ועצמה את עיניה בכדי לקבל את המתנה שהביא לה "כדי להוריד את הלחץ" מהמעבר הצפוי.

או אז, ללא כל הודעה וסימנים מקדימים, הוא החל להכות אותה באכזריות בראשה בעזרת חפץ כשהוא עוטה כפפות בכדי להביא למותה. הוא עזב את המקום לאחר שסבר כי היא ללא רוח חיים.

זירת ניסיון רצח. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"מה, את לא מתה?". זירת ניסיון הרצח/מערכת וואלה!, אתר רשמי

כתוצאה מהמכות, לפי כתב האישום, היא נפלה לרצפה, אך סטרוג המשיך להכות אותה בראשה ובעורפה בכוח רב, למרות תחנוניה, וגרם לה לדימום מסיבי מהגולגולת, האוזן והעורף. "כמה שתתמוטטי יותר מהר - זה ייגמר יותר מהר", הטיח בה במהלך התקיפה. בשלב מסוים, לאחר שחשב כי הצליח להביא למותה החל סטרוג לצאת מהדירה, אך כשהבחין שג' עדיין בחיים אמר לה: "מה, את לא מתה?" - וחזר להכות אותה.

לאחר שסיים להכות אותה, הוא נעל את הדירה, עזב את המקום תוך שהוא מנסה לטשטש את עקבותיו באמצעות נסיעה ברכבה לעיר מודיעין, ומשם במונית לעבודה, שם המשיך בשגרת יומו.

בינתיים, בכוחותיה האחרונים, הצליחה ג' לצאת ולפתוח את דלת המרפסת, וקראה לשכנה לעזרה. זו הזעיקה כוחות הצלה ששפינו אותה להמשך טיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. היא אושפזה שם במשך שבועיים, כשבמסגרת הטיפולים לשיקום מצבה היא נזקקה לכ-60 תפרים בראשה, 20 תפרים בעורפה ו-6 תפרים באוזנה.

זירת ניסיון רצח. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"כמה שתתמוטטי יותר מהר – זה ייגמר יותר מהר". זירת ניסיון הרצח/מערכת וואלה!, אתר רשמי

כוחות משטרה שהוזעקו לזירה סברו תחילה כי הרקע לפציעתה החמורה הינו אובדני, אך לאחר שעות ספורות התברר כי מדובר בניסיון לרצח ועצרו את בן הזוג החשוד. רק לפני מספר ימים, כשנה לאחר ניסיון הרצח המחריד, הותר שמו של התוקף לפרסום: קובי סטרוג, בן 52, תושב גבעתיים, נשוי ואב לילדה ועד לא מכבר מנהל חברה לגיוס כוח אדם. שמו של סטרוג היה מוכר לציבור לפני כן, לאחר ששכל את בנו, שחר סטרוג. באסון שאירע במרץ 2018, נהרג סטרוג כתוצאה מפליטת כדור שנורה לעברו על ידי חברו ליחידה נ', שהורשע בהריגה ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר.

מאז נעצר בחודש אוגוסט בשנה שעברה, והגשת כתב האישום נגדו בגין ניסיון רצח ושיבוש מהלכי משפט, סטרוג עצמו עצור עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. במהלך תקופת מעצרו הוא פעל, באמצעות עורך דינו אבי חימי, להגיע להסדר טיעון מול פרקליטות מחוז ירושלים ולהקל בעונשו הצפוי - מהלך שעד כה נבלם, בין השאר בשל עמדתו הנחרצת של עו"ד זוהר גיאת, המנהל את המשפט מטעם פרקליטות מחוז ירושלים, ובהמשך לכך הכפירה בכתב האישום מצידו של סטרוג, מה שהביא לכישלון הליך הגישור.

קובי סטרוג. אתר רשמי, מערכת וואלה!
השם היה אסור לפרסום. סטרוג/מערכת וואלה!, אתר רשמי

"עצמתי עיניים, פתאום הרגשתי מכה בראש"

בריאיון ראשון עם וואלה! תיארה ג' בגילוי לב את שלשלת האירועים, הקשיים איתה היא מתמודדת כיום, והזוגיות עם סטרוג עד ליום בו הותקפה על ידו. "הקשר שלי עם איתו היה קשר של עבודה משותפת שהתפתחה למערכת יחסים זוגית אינטימית-משפחתית", סיפרה. "הוא ביקר באופן קבוע אצל משפחתי כבן זוג. תכננו להקים יחד משפחה וגם ניסינו במשך שנה וחצי להביא ילד משותף לעולם. היו לנו חלומות גדולים על עתיד משותף".

"באותו היום הייתה התרגשות גדולה של שנינו, כי באותו היום הוא היה אמור לעבור לגור איתי ולעזוב את ביתו", מעידה ג' על היום, שאמור היה להיות שמח ומרגש. "כהרגלו, הוא התקשר בשעה 7:45 בבוקר ושאל 'איך עבר הלילה', וסיפרתי לו שלא ישנתי מהתרגשות מהיום שהגיע, שציפינו לו שנים, ושאני מכינה את הבית עבורו. הוא אמר שאולי יקפוץ אליי בבוקר, ואני אמרתי לו שחבל על הנסיעה כי גם ככה הוא בא בערב, וחבל לנסוע פעמיים את כל הדרך. הוא אמר שלא חבל ושהוא חייב לראות אותי, כי אני נותנת לו כוח ואוויר לנשימה. אמרתי לו שיעשה מה שהוא רוצה. הוא אמר שעוד לא החליט ויראה מה יהיה. ביקשתי ממנו שיעדכן אותי כי הוא ידע שאני לא אוהבת הפתעות".

"שעה אחר כך הוא שלח לי תמונה שלו בווטסאפ, וכמובן עניתי לו שהוא מושלם והוא לא הגיב. שעה אחרי כן הוא הפתיע אותי בבית. שאלתי למה הוא לא הודיע לי, והוא אמר שרצה לעשות לי הפתעה", המשיכה. הוא ביקש מטר על מנת למדוד גודל ארון שרצינו לקנות, מדד ורשם. אחר כך הכנתי קפה וישבנו בחצר. אחרי הקפה הוא אמר לי שהוא יודע כמה אני מתרגשת מהמעבר שלו אלי ושהוא קנה לי מתנה וביקש שניכנס הביתה".

זירת ניסיון רצח. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"כשהצלחתי לפקוח עיניים, ראיתי אותו עומד מעליי עם כפפות ומשהו שחור ביד". זירת ניסיון הרצח/מערכת וואלה!, אתר רשמי

כעבור זמן קצר החל הסיוט של ג'. "נכנסנו, ישבתי בסלון. הוא אמר שאני צריכה לשבת בפינת אוכל. עברתי לפינת האוכל והוא אמר שזה לא טוב, וסיבב את הכיסא [כך] שגב הכיסא יהיה בצד ולא מאחורי הראש, וביקש שאעצום עיניים", היא מספרת. "עצמתי עיניים והוא אמר לי כל הזמן: אל תפתחי, אל תפתחי. זה לקח לפחות דקה וחצי, ואני הייתי בטוחה שההפתעה זה ארון שקנה או שהוא מכניס את הבגדים שלו. פתאום הרגשתי מכה בראש וחשבתי שזו רעידת אדמה או שהתקרה נפלה עליי. צעקתי את שמו ונפלתי לרצפה".

רק אחר כך התברר לה מה באמת מקור המכה. "כשהצלחתי לפקוח עיניים, ראיתי אותו עומד מעליי עם כפפות ומשהו שחור ביד. הוא המשיך לחבוט בי. כששכבתי מגואלת בדם, הוא אמר: 'כמה שתמותי יותר מהר, כך זה ייגמר יותר מהר', והמשיך להכות בראשי עם המכשיר שהיה לו ביד. הוא חשב שאני מתה, לקח את הפלאפון שלי, נעל אותי בבית עם המפתחות שלי - ונסע ברכב שלי".

"אין לי מושג אחרי כמה שעות התעוררתי. זחלתי לדלת, ראיתי שהיא ללא מפתח ואין טלפון. למזלי, יש לי בסלון חלון שהוא כמו קיר, הוא תריס חשמלי. לחצתי, התריס עלה, החלון היה כבר פתוח. הוצאתי בזחילה חצי גוף והתגלגלתי החוצה, זחלתי לכיוון יציאה מהמרפסת והשכנה שלי, שהדלת שלה הייתה פתוחה, ראתה אותי ומיד הזעיקה שכנים, והם הזעיקו מד"א ומשטרה".

עו" ד אריאל עטרי, עורך דינה של בת זוגו של הנאשם. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"אחד המקרים האכזריים ביותר של התעללות וניסיון לרצח של בת זוג". עו"ד אריאל עטרי/מערכת וואלה!, אתר רשמי

ג' סיפרה כי עדיין סובלת מקשיים בריאותיים ונפשיים מרובים מאז התקיפה. "היום מצבי הנפשי קשה ביותר. אני סובלת מפוסט טראומה קשה. החוויה המזעזעת חוזרת אלי שוב ושוב", אמרה, וציינה עוד כי היא סובלת מבעיות יציבות בהליכה, מכאבי ראש חמורים, ומירידה חמורה בשמיעה. "חלק מהאוזן נתלשה לי מהמכות ואי אפשר לשחזר אותה. אני לא מסוגלת לתפקד ביומיום", הסבירה.

עוד היא האשימה כי סטרוג משתמש בסיפורו האישי באופן ציני, כטיעון משפטי. "הוא מנסה לנצל בצורה מכוערת את מות בנו. אין קשר בין הדברים. הקשר שלנו נמשך 12 שנה ולא מיום פטירת בנו. אני מצטערת בשביל בנו שהוא מנצל בצורה כה צינית את מותו".

סנגורו של סטרוג: "פער עצום בין האישום למציאות"

עו"ד אריאל עטרי, המייצג את ג', אמר כי "מדובר באחד המקרים האכזריים ביותר של התעללות וניסיון לרצח של בת זוג שבאו לפני בתי משפט בישראל". הוא האשים כי "התכנון המוקדם, המניפולציה ווידוא ההריגה גרמו לנזק לא הפיך למרשתי, הן נפשית והן פיזית. הניסיון להשתמש בזכר הבן הוא ניסיון ציני ונואל. אנו משוכנעים שבית המשפט יטיל על הנאשם את העונש המירבי: הן על המעשה האכזרי והן על תוצאותיו הקיצוניות".

סנגורו של הנאשם, עו"ד אבי חימי מסר טען כי ישנו פער בין האישומים המיוחסים לסטרוג לבין מה שהתרחש בפועל. "אין לי שום כוונה לנהל את משפטו של מרשי בתקשורת, ואני סומך על בית המשפט שיכריע כי יש פער עצום בין מה שמיוחס למרשי באישום לבין המציאות", מסר עו"ד חימי. "מתוכן הכתבה אני בהחלט מבין שגורמים אחרים מנסים לנצל את התקשורת על מנת להשפיע על תוצאות המשפט, ועל כך אני מביע מורת רוח".

עוד ציין עו"ד חימי כי סטרוג "הוא אב שכול שאיבד את בנו, שהיה לוחם בסיירת דובדבן, וכעת איבד את כל שנותר מעולמו, ויש לאפשר לו לנהל את משפטו ללא לחצים פסולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully