וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ינג'ית מתוקה: אחרי 11 שנים נולדה גורת אורנג אוטן בספארי

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 10:57

לפני שבועיים המליטה קופת אורנג אוטן גורה מתוקה. במשך ימים ארוכים לא ניתן היה לצפות בגורה כיוון שאמה החביאה אותה בין זרועותיה. רק כעת הפלא הכתום מתחיל להתגלות. צפו בתמונות

חגיגה בספארי: לאחר 11 שנים, גורת אורנג אוטן נולדה בספארי. הלידה אירעה לפני שבועיים, כאשר קופת אורנג אוטן בת 12 המליטה גורה מתוקה, אולם במשך ימים ארוכים לא ניתן היה לצפות בגורה משום שאמה החביאה אותה בין זרועותיה. רק עכשיו היא מרשה לעצמה להרחיק אותה מעט מגופה והפלא הכתום מתחיל להתגלות.

האב המאושר הוא לא אחר מאשר רחמים בן ה-11, קוף האורנג אוטן האחרון שנולד בספארי. אמו הקשישה רוחל'ה הלכה לעולמה כשהיה בן 7 בלבד, כשעוד היה צמוד אליה. בזמן שהחל להתרגל לחיים ללא אמו הוחלט להביא לספארי שתי נקבות גם כדי לסייע לרחמים במשבר שפקד אותו אך בעיקר לייצר המשך לגרעין הרבייה בו הספארי לוקח חלק ולהרבות את קופי האורנג אוטן המצויים בסכנת הכחדה חמורה.

גורת אורנג אוטן. ים סיטון, אתר רשמי
מתיקות שיא. הגורה ואמה/אתר רשמי, ים סיטון

שתי הנקבות הצעירות סאטו וטאנה הגיעו מגן חיות בגרמניה ועל כתפיהן הג'ינג'יות של שתי הצעירות הוטלה האחריות הגדולה להמשך השושלת. באותם ימים, התרגשות גדולה הייתה באוויר וציפייה שמושון, אב המשפחה, ימשיך איתן את השושלת רבת השנים בספארי. בימים הראשונים הוא נצפה מחזר אחריהן בהתלהבות בעוד שרחמים בנו הצעיר גילה סימני ביישנות.

לאחר שמושון הלך לעולמו בגיל 50 המכובד, רחמים החל להתקרב אל הנקבות, הוא גילה סימני בגרות וכעבור שלוש שנים של קשר הדוק עם טאנה - זה קרה.

גורת אורנג אוטן. ים סיטון, אתר רשמי
התרגשות גדולה. הגורה ואמה/אתר רשמי, ים סיטון

התרגשות גדולה אחזה במטפלי מחלקת הקופים כאשר הגור הקטנטן שהיה עוד מחובר לחבל הטבור נצפה בין השמיכות בחצר כשאמו טאנה שומרת עליו, מניקה ומחממת אותו. המטפלים דאגו שהכל יעבור כשורה וגם כעת מפקחים, בודקים וממשיכים לעקוב. מדובר בהמלטה הראשונה של טאנה, ולפיכך המטפלים עושים הכול כדי לסייע לה ולהקל עליה.

החודש נחנכה החצר המחודשת של הקופים עם מתקני העשרה, מתקני טיפוס אתגרי חדשים, ציורים צבעוניים והרבה צמחייה חדשה ממנה הם נהנים. במהלך השיפוצים, טאנה החלה לטפס על הצמחייה, עברה באמצעותה לעץ הסמוך לחצר ולא נענתה לחיזורי המטפלים לרדת ממנו בזהירות. מתוך החשש לטאנה ולגורה הקטנטנה, החליטו הווטרינרים להסתייע במנוף של מכבי האש ולהורידה חזרה לחצר ואז גם התרשמו שהן במצב מצוין.

גורת אורנג אוטן. ים סיטון, אתר רשמי
סכנת הכחדה. הגורה ואמה/אתר רשמי, ים סיטון

ישנה חשיבות גדולה לתוספת כזו לגרעין הרבייה בספארי. קופי האורנג אוטן בספארי מהווים שגרירים לאחיהם בטבע שמצויים כאמור בסכנת הכחדה חמורה. הגורם העיקרי המאיים עליהם הוא היעלמות בתי הגידול שלהם, היערות, וכן בעקבות חטיפה של גורים שנמכרים לצערנו כחיות מחמד ולרוב לא שורדים. על פי ההערכות, בשל קצב הרס בית הגידול הנוכחי, עד שנת 2030 צפויים להיעלם עוד 4,000 קופי אורנג אוטן מהעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully