וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 67 נהרג בהתרסקות מצנח רחיפה בגליל התחתון

עודכן לאחרונה: 23.7.2021 / 17:55

צוות מד"א מצא את אבנר קובלינר, תושב קיבוץ כפר חרוב ליד בית הספר כדורי ללא הכרה, ונאלץ לקבוע את מותו במקום בתום פעולות החייאה. "צעקתי לו תפתח רזרבי, אבל זה לא קרה", אמר חבר שצנח יחד איתו. מטייל סיפר כי "המצנח התקפל והוא נפל במהירות. זה נמשך שניות בודדות"

גבר בן 67 נהרג הבוקר (שישי) בהתרסקות מצנח רחיפה ליד בית הספר כדורי בגליל התחתון. צוות מד"א איתר אותו ללא הכרה סמוך להר תבור וביצע בו פעולות החייאה, שבסופן קבע את מותו. ההרוג, אבנר קובלינר מקיבוץ כפר חרוב ברמת הגולן, היה איש השיווק של המפעל בקיבוץ כפר חרוב. המשטרה והמשרד לחקירות תאונות ותקריות בתעופה חוקרים את נסיבות האירוע.

קובלינר צנח ביחד עם חברים נוספים. "צעקתי לו בקשר תפתח רזרבי תפתח רזרבי, אבל זה לא קרה", סיפר אחד מהם לאחר הנחיתה. מטייל שחלף במקום סיפר כי ראה את קובלינר באוויר, "ולפתע המצנח התקפל כמו ספירלה והוא נפל ופגע בקרקע במהירות. זה נמשך שניות בודדות".

"ראינו בשטח על גבעה סמוכה למרגלות הר תבור מצנח ריחפה שהתרסק וגבר בשנות החמישים שהיה רתום למצנח", סיפר פרמדיק מד"א יוסי חלבי. "הוא היה מחוסר הכרה, עם חבלה רב מערכתית, בבדיקה רפואית הוא היה ללא סימני חיים, ביצענו פעולות החייאה מתקדמות ולאחר נסיונות ממושכים נאלצנו לקבוע את מותו".

צנחן התרסק ליד כדורי בגליל התחתון 23 ביולי 2021. דודו ברגר, מד"א
זירת האירוע, היום/מד"א, דודו ברגר
אבנר קובלינר שנהרג בתאונת המצנח. באדיבות המשפחה
בעבר שימש כמזכ"ל תנועת השומר הצעיר. קובלינר/באדיבות המשפחה

תאונה דומה התרחשה בתחילת החודש, אז נפצעו שני גברים בשנות ה-50 לחייהם באורח קשה לאחר שמצנח רחיפה ממונע בו השתמשו קרס בשטח פתוח בין מבוא חורון ללטרון. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לשניים טיפול רפואי ופינה אותם לבית החולים שיבא תל השומר. בחודש שעבר נפצע גבר כבן 52 סמוך לצומת רגבה במהלך נחיתה עם מצנח רחיפה.

גקרה המוות האחרון בהתרסקות מצנח רחיפה אירע לפני כשנה. בחודש אפריל הקודם, 74 שטס במצנח ממונע התרסק אל הכנרת, ככל הנראה לאחר אירוע לב, שבעקבותיו התמוטט. מותו של האיש, תושב כרמי יוסף, נקבע בבית החולים פוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully