וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 שעות בלב ים המלח: "צעקתי כל הזמן, אבל אף אחד לא שמע"

עודכן לאחרונה: 23.7.2021 / 14:50

שני הצעירים תושבי רמאללה שנסחפו הלילה לעומק ים המלח, פונו לבית החולים ביריחו כשמצבם טוב, אחרי שחולצו כשנמצאו כשני קילומטר מהחוף. חברם שהיה איתם הודה למתנדבים על הסיוע וסיפר לוואלה!: "אחרי החילוץ הישאם סיפר שהם צעקו כל הלילה ולא שמעו אותם"

שני הצעירים שנסחפו אמש (חמישי) לעומק ים המלח באזור מצוקי דרגות פונו לבית החולים ביריחו לאחר שאותרו וחולו בתום שמונה שעות של חיפושים. "אמרו להם שיש להם הרבה מלח בגוף, אבל מצבם טוב", סיפר לוואלה! חברם, עספור.

הצעירים, מוחמד והישאם, בני 23 ו-24 מרמאללה יצאו לטייל בים המלח לרגל חג הקורבן, יחד עם ארבעה חברים נוספים. "הגענו למקום לקראת 19:00, ועשינו על האש", סיפר עספור. "אחר כך נכנסנו ארבעה חברים לתוך המים, אבל רק שלושה אנשים יצאו, מוחמד לא חזר. הסתכלנו לתוך המים וראינו שהוא נמצא במרחק של כמאה מטר מהחוף. בתהחלה חשבנו שהוא יודע מה הוא עושה, אבל הישאם אמר מיד שמוחמד לא יודע לשחות ונכנס למים בניסיון להחזיר אותו לחוף, אבל גם הוא לא חזר ונשאר בתוך המים".

הישאם ומוחמד, הצעירים שנסחפו בים המלח, 23.7.21. באדיבות המצולמים
החברים בדרכם לטיול בים המלח, הישאם (מימין) ומוחמד (משמאל)/באדיבות המצולמים
בווידאו: בתום שעות של חיפושים: אותרו 2 צעירים שנסחפו בים המלח | תיעוד/עריכה: אביעד בללי

הוא תיאר את רגעי האימה בהם הזעיקו את כוחות החילוץ. "התקשרתי מיד לכל מי שאפשר ויכול אולי לעזור, למד"א, למשטרה, נתתי להם את המיקום שלנו ואז התחילו להגיע הרבה כוחות, משטרה, אמבולנסים ומתנדבים של יחידת החילוץ מגילות", סיפר עספור. "כל הלילה הלכנו לאורך החוף וקראנו להם אבל הם כנראה לא שמעו אותנו. כשחילצו אותם, הישאם סיפר לי 'צעקתי כל הזמן אבל אף אחד לא שמע אותי'".

לסיום הודה עספור לכל מי שהשתתף בניסיונות החילוץ. "אנחנו מודים ואומרים תודה לכל המתנדבים שחיפשו ועזרו לנו למצוא אותם".

שני הנעדרים זוהו הלילה באמצעות רחפן כשהם במרחק של כשני קילומטר מהחוף. סירה פרטית שהגיעה אליהם העבירה אותם לחוף, שם קיבלו טיפול רפואי ראשוני מפרמדיק ואחר כך פונו על ידי הסהר האדום לבית החולים במצב בינוני, לאחר ששהו במים במליחות של 34% במשך כשמונה שעות.

באירוע החילוץ השתתפו מתנדבי יחידת החילוץ מגילות מצוותי מים, רחפנים, איתור נעדרים ועוד, יחידת החילוץ עין גדי, כוחות צבא, כוחות קרקעיים של המשטרה ושני מסוקים של המשטרה וכן צוותי מד"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully