וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "סרבני החיסונים מסכנים את כולנו"; משרד הבריאות: החיסון יעיל ב-91% במניעת תחלואה קשה

עודכן לאחרונה: 22.7.2021 / 22:09

ראש הממשלה תקף ואמר כי "אין שום סיבה שאזרחים שהתחסנו יממנו בדיקות למי שמסרב להתחסן". משרד הבריאות עדכן על ירידה נוספת ביעילות החיסון נגד זן הדלתא ל-39%, אך נגד תחלואה קשה היא נשארת גבוהה - 91%

משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי) כי לאחר הופעת זן הדלתא, החיסון נגד קורונה יעיל ב-39% במניעת הדבקה וב-91% נגד תחלואה קשה. כמו כן, בתחלואה המביאה איתה סימפטומים של הנגיף, יעילות החיסון עומדת על 40%.

הנתונים המתפרסמים מראים מגמה מעודדת, מאחר שבניגוד ליכולת למנוע הדבקה, יעילות החיסון מול מחלה קשה וקריטית לא ירדה באופן משמעותי. בתוך כך, המשלוח של עשרות אלפי חיסונים לקורונה של חברת פייזר, שתוכנן להגיע ב-1 באוגוסט, הוקדם ויגיע לישראל ביום ראשון.

במקביל, ראש הממשלה נפתלי בנט נשא נאום חריף נגד מתנגדי החיסונים. "סרבני החיסונים מסכנים את החופש שלנו", אמר בהצהרה מהקריה. "אין שום סיבה שאזרחים שהתחסנו יממנו בדיקות למי שמסרב להתחסן", ובכך התייחס למתווה התו הירוק, בו אזרחים שלא התחסנו ייאלצו להציג בדיקה שלילית בכניסה לאירועים, שישלמו עליה מכיסם. "החל מה-8 באוגוסט סרבן חיסון לא יוכל להיכנס לקולנוע, בית כנסת, או כל פעילות בפנים או בחוץ אלא אם יביא בדיקת קורונה שלילית על חשבונו", אמר בנט והוסיף כי "מחוסנים יוכלו לטוס ולחזור ולאחר קבלת תוצאת קורונה שלילית יהיו פטורים מבידוד. מי שמסרב להתחסן יישב בבידוד שבוע".

בנט: "סרבני החיסונים מסכנים לנו את החופש"/צילום: לע"מ

בנט דיבר על ההבדלים בין הנגיף המקורי וזן הדלתא. "אנחנו מנהלים את המערכה הזו באחריות מתוך חשיבה, ועל בסיס עובדות ונתונים. חולים בדלתא נושאים בתוכם פי אלף עומס נגיפים מהנגיף המקורי, והדלתא מתרבה הרבה יותר מהר מהקורונה המקורית. אם את הקורונה המקורית אפשר היה לחסום רק עם חיסונים, בדלתא בנינו שלוש שכבות. חיסונים, הגנה על מבוגרים ומסיכות".

בהמשך קרא בנט לאזרחים שלא התחסנו לעשות זאת. "האתגר שלנו ברור. שכל הישראלים שיכולים להתחסן ילכו להתחסן. כל אזרח מגיל 12 ומעלה שאין לו מניעה - לכו להתחסן".

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"האתגר שלנו ברור". נער מתחסן/ראובן קסטרו

מוקדם יותר, בתום דיון קבינט הקורונה, אישרו השרים את כניסתו לתוקף של התו הירוק בשבוע הבא, כולל לאירועים במקומות פתוחים, וכן את הרחבת רשימת המדינות האדומות.

המתווים יעלו לאישור הממשלה בשבוע הבא ביום ראשון. אם יאושר מתווה התו הירוק, הוא ייכנס לתוקף החל מ-29 ביולי. אם יאושר מתווה נתב"ג, ההגבלות ייאכפו החל מיום שישי הבא, 30 ביולי.

לפי מתווה התו הירוק, על אירועים של עד מאה משתתפים לא יחולו הגבלות חדשות ואלו יתקיימו כרגיל. עם זאת, באירועים שכוללים יותר ממאה משתתפים במקום סגור - או פתוח - הכניסה תתאפשר רק למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית שהינם מגיל 12 ומעלה.

ראש הממשלה נפתלי בנט בהצהרה בקרייה 22 ביולי 2021. ללא, צילום מסך
"מנהלים את המערכה על בסיס עובדות ונתונים". בנט, היום/צילום מסך, ללא

משרד הבריאות נתונים אודות יעילות החיסון נגד נגיף הקורונה. מניתוח אפידמיולוגי של שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, החל מה-6 ביוני, יש ירידה ביעילות החיסון במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%. הירידה נצפתה בו-זמנית עם התפשטות ווריאנט דלתא בישראל.

עם זאת, היעילות במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%. במשרד הבריאות קוראים לכל מי שבא במגע עם חולה מאומת, לרבות מחוסנים, להיבדק. במיוחד בקרב מחוסנים שחשים בתסמינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully