וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש מאיץ את התכנית לפיתוח חיסונים לנשק ביולוגי

4.2.2003 / 12:40

בכינוס ארגון הבריאות האמריקאי אמר: עלולים להפנות נגדנו נשק כזה; התכנית, שתתפרס על 10 שנים תעלה 6 מיליארד דולר; תממן בין השאר פיתוח חיסון לאבולה, אבעבועות שחורות ואנתרקס

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, נפגש אתמול עם בכירי המדענים האמריקאים כדי להאיץ את התכנית להגנה על ארה"ב מהתקפה של נשק ביולוגי. התכנית אמורה להתפרס על 10 שנים ועלותה 6 מיליארד דולר.

"האנשים שריסקו מטוסים עם נוסעים חפים מפשע על בניינים לא יהססו להשתמש גם בנשק ביולוגי, כימי או גרעיני" אמר. לדבריו, "יש לנו את כל הסיבות להאמין שטרוריסטים ותנועות לא חוקיות יפנו את סוגי הנשק האלו נגד ארה"ב".

ה"סיאטל פוסט אינטלינג'ר" דיווח כי בוש אמר את הדברים בכינוס של ארגון הבריאות הלאומי האמריקאי. הנשיא ביקר במרכז המחקר וראה דרך עדשה מיקרוסקופית כיצד נראה תא כליות אנושי הנגוע בחיידק האבולה. התכנית ששמה "הגנה ביולוגית" תאפשר לממשל להכין מאגר חיסונים מבלי לקבל את אישור הקונגרס. כמו כן היא תאפשר לו לעקוף את הליך אישור החיסונים של המנהל למזון ותרופות האמריקאי במקרי חירום.

הנשיא אמר כי התכנית תסייע למדינה לפתח חיסונים וטיפולים יעילים נגד נגיף אבעבועות שחורות, חיידק האנתרקס, הרעלות מזון מחיידק הבוטוליזם, נגיף האבולה ומגיפות אחרות. הממשל מקווה כי התכנית תעודד חברות תרופות להשקיע במחקרים ופיתוח של חיסונים ותרופות על ידי מתן ערבויות לכך שיהיה שוק למוצריהם.

"התכנית תביא תועלת לכלל האנושות"

"שני החיסונים העיקריים נגד חיידק האנתרקס מיוצרים מעבר לים. אנו חייבים לבנות מחדש את יכולתה של אמריקה לייצר חיסונים. נעשה זאת על ידי התחייבות של הממשלה לרכוש תרופות הנותנות מענה לטרור ביולוגי", אמר בוש.

הנשיא והשר לביטחון פנים, טום רידג', נפגשו עם ננסי סוליבן, החוקרת שסייעה בפיתוח חיסון נגד נגיף האבולה. בנאומו אמר בוש כי תוך כדי תהליך הפיתוח של חיסונים נגד הנגיפים, יימצאו גם תרופות למחלות אחרות. "זה יביא תועלת לכלל האנושות ובמיוחד למדינות מתפתחות, שם פעמים רבות משתוללות מחלות זיהומיות", אמר.

הנשיא קשר גם בין אסון ה"קולומביה" לבין בקשתו לקונגרס שייאשר את התקציב לתכנית. "לפני יומיים אמריקה נזכרה בכאב בקורבנות שעליה לשלם עבור התקדמות מדעית. כבר עכשיו יש לנו את הידע והיכולת לפתח חיסונים חיוניים, אך עד עכשיו לא היתה לנו כל סיבה לעשות כן מאחר ומחלות ונגיפים אלו היו מאוד נדירים", אמר. עוד הוא הוסיף "ב-11 בספטמבר העולם השתנה ועלינו להתאים את עצמנו לשינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully