וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקף הורמוז: איראן פתחה מסוף נפט ראשון לחופי מפרץ עומאן

רוחאני הכריז כי טהראן מתכננת לייצא מיליון חביות נפט ביום דרך המסוף החדש, השוכן מדרום למצרי הורמוז האסטרטגיים אך החשופים. "צעד אסטרטגי עבור איראן המוכיח את כישלון הסנקציות של וושינגטון"

מכליות נפט עוברות במצרי הורמוז, 21 בדצמבר 2018. רויטרס
מכליות נפט עוברות במצרי הורמוז/רויטרס

איראן חנכה היום (חמישי) את מסוף הנפט הראשון שלה לחופי מפרץ עומאן, שיאפשר לה לעקוף את מצרי הורמוז האסטרטגיים אך החשופים. "זהו צעד אסטרטגי וצעד חשוב עבור איראן, הוא יבטיח את המשך יצוא הנפט שלנו", אמר הנשיא חסן רוחאני בנאום ששודר בטלוויזיה. "מסוף יצוא הנפט החדש הזה מראה את כישלון הסנקציות של וושינגטון על איראן".

רוחאני אמר כי טהראן רוצה לייצא מיליון חביות נפט ביום דרך בנדר-א-ג'סק, שלחופי מפרץ עומאן, מדרום למצרי הורמוז. שר הנפט של איראן, ביג'אן זנגנה, אמר כי עלות הפרויקט מוערכת בכשני מיליארד דולר.

איראן איימה פעמים רבות לחסום את המצר אם היא לא תוכל לייצא נפט בגלל הסנקציות האמריקניות, שהוטלו עליה מחדש לפני שלוש שנים אחרי שהנשיא דאז דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין.

איראן וארצות הברית מנהלות שיחות עקיפות בווינה מאז תחילת אפריל, במטרה להציל את הסכם הגרעין שנחתם בין טהראן למעצמות ב-2015. איראן הסכימה במסגרתו לרסן את תכנית הגרעין שלה, בתמורה להסרת מרבית הסנקציות הבינלאומיות מעליה.

מצר הורמוז הוא ערוץ צר בשפך המפרץ הפרסי, שדרכו עוברת כחמישית מהנפט בעולם ממדינות המזרח התיכון לשווקים באסיה, אירופה, צפון אמריקה ומעבר להם. במרוצת השנים, נרשמו בנתיב המים האסטרטגי תקריות בין משמרות המהפכה של איראן לבין צבא ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully