וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגסקר: סיכלנו תכנית להתנקש בנשיא, בין החשודים גם זרים

הרשויות הודיעו כי כמה חשודים נעצרו כחלק מתכנית "לתקוף את ביטחון המדינה", כולל את הנשיא רג'ולינה ובכירים נוספים. האי, הסובל מהתפרצות קורונה קשה ומרעב, ידע הפיכות וטלטות רבות מאז קיבל עצמאות מצרפת ב-1960

נשיא מדגסקר, אנדריי רג'ולינה, בפורום בחוף השנהב, 15 ביולי 2021. רויטרס
מי מנסה לפגוע בו? נשיא מדגסקר בכנס בחוף השנהב, החודש/רויטרס

הרשויות במדגסקר עצרו כמה חשודים בניסיון להתנקש בנשיא אנדריי רג'ולינה - כך אמר היום (חמישי) התובע הכללי במדינה. הוא אמר כי החשודים, בהם זרים, נעצרו ביום שלישי כחלק מחקירת "התקפה על ביטחון המדינה".

התובע הכללי ברת'ין רזפיאריבוני, אמר לכתבים כי המזימה שסוכלה כללה "חיסול ונטרול" גורמים בכירים אחרים בנוסף לנשיא. לא נמסרו פרטים נוספים על זהות החשודים הזרים, ולא ברור עד כמה התכנית הייתה מתקדמת.

במהלך חגיגות יום העצמאות של המדינה, ב-26 ביוני, המשטרה הודיעה כי היא סיכלה ניסיון התנקשות במפקדה, גנרל ריצ'רד רבלומננה, שנחשב ליד ימינו של הנשיא. רג'ולינה הושבע כנשיא האי שבאוקיינוס ההודי ב-2019, אחרי קרב צמוד בבחירות וטענות לזיופים מצד יריבו מארק רבלומננה. רג'ולינה בן ה-44 הדיח מהשלטון את רבלומננה ב-2009, בתמיכת הצבא, ונשאר בשלטון כנשיא ממשלת מעבר עד 2014.

למושבה הצרפתית לשעבר יש היסטוריה ארוכה של הפיכות ואי-שקט מאז שקיבל עצמאות מצרפת ב-1960. האי ידוע בעולם בזכות בעלי החיים והצמחים הייחודים שבו, אבל הוא סובל מעוני חמור, ונמצא בסגר מאז התפרצות מגיפת הקורונה, במקביל לרעב שפקד את חלקו הדרומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully