וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 מדינות, עשרות מל"טים: תרגיל בינלאומי ראשון מסוגו לחיל האוויר

22.7.2021 / 17:00

התרגיל שקיבל את השם Blue Guardian נערך בישראל בהשתתפות 9 צוותים זרים של צבאות המעצמות ומדינות נוספות. הוא נערך חודשיים לאחר מבצע שומר החומות, שבמהלכו חגו בכל רגע נתון 20 מל"טים מעל שמי עזה. בכיר בחיל האוויר: המטרה הייתה למצב את החיל כמוביל עולמי בתחום

בווידאו: תרגיל “Blue Guardian”/צילום: דובר צה"ל

תרגיל בינלאומי ראשון מסוגו למערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חיל האוויר הגיע היום (חמישי) לסיומו. בתרגיל, שקיבל את השם Blue Guardian, השתתפו תשעה צוותים צבאיים זרים משש מדינות - ארצות הברית, גרמניה, איטליה, צרפת ובריטניה וכן 16 צוותים ישראלים שהטיסו יחד את מטוסי ה"זיק" (הרמס 450) במגוון מתארי משימה.

"מטרות התרגיל היו מיצוב חיל האוויר כמוביל מקצועי עולמי להפעלת כלי טיס לא מאוישים וחיזוק שיתוף הפעולה בין חילות האוויר", אמר קצין בכיר בחיל האוויר. הוא סיפר כי במהלך התרגיל נבחנו כלי טיס לא מאוישים על ידי מדינות זרות במסגרת תהליך למידה על זירות לחימה. עוד ציין הבכיר כי בקרוב יתמנה לראשונה קצין ממערך כלי הטיס הלא מאוישים בדרגת אלוף משנה לראש מחלקה במטה חיל האוויר.

תרגיל “Blue Guardian”. דובר צה"ל
20 משקיפים. תרגיל חיל האוויר, השבוע/דובר צה"ל
יום עיון בנושא תרגיל ״בלו גרדיאן״ שהתקיים בבסיס פלמחים. דובר צה"ל
מפקד חיל האוויר נורקין עם נציגי הצבאות הזרים, אתמול/דובר צה"ל

בתרגיל השתתפו גם כעשרים משקיפים ממדינות זרות נוספות. בשבוע הראשון התמקדו הכוחות באימון בסיסי הכולל הטסה, ומשימות כגון איסוף מודיעין בזמן, סיוע לכוחות הקרקע, ליווי והכוונת תקיפות וסגירת מעגלי אש. בשבוע השני התמקד האימון במשימות מורכבות יותר.

הקצין הבכיר סיפר כי מערך כלי הטיס הלא מאוישים לקח חלק משמעותי במבצע שומר החומות ובכל זמן נתון היו 20 כלי טיס לא מאוישים באוויר, שביצעו יחד כ-643 גיחות ו-6,132 שעות טיסה. נתון זה הוא שיא מבצעי המעיד על התפתחותו של מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של החיל.

תרגיל “Blue Guardian”. דובר צה"ל
מיצוב חיל האוויר ככוח מוביל. תרגיל חיל האוויר, השבוע/דובר צה"ל

ראש להק אוויר תא"ל אמיר לזר סיפר השבוע כי הצוותים הזרים הופתעו משיטות הפעולה ותורת הלחימה של חיל האוויר, במסגרתה כלי טיס לא מאוישים פועלים גם במבנה ולא ככלי טיס בודדים כנהוג בשאר העולם. בכך לפי חיל האוויר הם מגבירים את האפקטיביות המבצעית, בין היתר באיסוף מודיעין על תאי שטח מוגדרים לאורך זמן. אתמול הצטרף לתרגיל מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין שסיפר על ההתפתחות של מערך המל"טים בחיל והשיב על שאלות.

תרגיל “Blue Guardian”. דובר צה"ל
"היקף שילוב הכוחות בין חיל האוויר לכוחות היבשה עלה דרמטית״. תרגיל חיה"א, השבוע/דובר צה"ל

בשנה הבאה תיקלט טייסת נוספת של מל"טים לטווחי מרחק בינוניים ובשנת 2025 תהפוך הטייסת זו למבצעית. כמו כן, ראש להק אוויר אמר כי מערך כלי הטיס הלא מאוישים עובר תהליכים מרחיקי לכת במסגרתם עד שנת 2030 יקלטו שתי טייסות חדשות אך טרם הוכרע האם יהיו אלו כלי טיס לא מאוישים מסוג כוכב או שובל - מל"טים לטווחים ארוכים.

עוד הוחלט כי בקרוב תרגילי החטיבה באמצעות סימולטורים של זרוע היבשה ישלבו הפעלת כוחות אוויריים עם סימולטורים של חיל האוויר, בהם כלי טיס לא מאוישים. "היקף שילוב הכוחות בין חיל האוויר לכוחות היבשה עלה דרמטית", אמר הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully