וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד תקיפה ישראלית בחומס

יפעת רוזנברג וסוכנויות הידיעות

עודכן לאחרונה: 22.7.2021 / 7:02

לפי סוכנות הידיעות הממלכתית, חיל האוויר תקף ליד העיר קוסייר, וכן המערכות הסוריות "סיכלו את התוקפנות הישראלית". לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, ישנם הרוגים ופצועים. הדיווחים מגיעים לאחר שבלילה בין שני ושלישי דווח כי צה"ל תקף באזור חאלב

בווידאו: דיווח בסוריה על תקיפה ישראלית אווירית באזור חומס/ללא קרדיט

מערכות ההגנה האווירית של סוריה הופעלו בעקבות תקיפה של ישראל סמוך לעיר קוסייר שבמחוז חומס - כך דווח הלילה (חמישי) דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית במדינה סאנ"א. לפי הדיווח, המערכות הסוריות "סיכלו את התוקפנות הישראלית". הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי ישנם הרוגים ופצועים בעקבות התקיפה.

לפי הודעת הארגון, התקיפה בוצעה מהמרחב האווירי של לבנון נגד אתרים צבאיים של חזבאללה באזור שדה התעופה הצבאי קוסייר שבחומס, ואתרים צבאיים נוספים של חיזבאללה באזור המזרחי של המחוז. עוד צוין כי נהרסו מצבורי נשק ותחמושת.

הדיווחים מגיעים לאחר שבלילה שבין שני ושלישי דווח על תקיפה נוספת של חיל האוויר - שהיתה התקיפה הראשונה בסוריה שיוחסה לישראל תחת כהונתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. לפי כלי התקשורת הסוריים, אותה תקיפה בוצעה באזור העיר חאלב, בו יש נוכחות של מיליציות פרו-איראניות.

דיווח בסוריה: תקיפה ישראלית אווירית באזור חומס, 22 ביולי 2021. ללא קרדיט, צילום מסך
תקיפה שנייה בשבוע. אזור חומס, הלילה/צילום מסך, ללא קרדיט

כמו כן, מאוחר יותר בלילה בין שני ושלישי, סמוך לשעה 4:00, נורו שתי רקטות לגליל המערבי משטח לבנון, ואזעקות הופעלו באזור. רקטה אחת יורטה ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. צה"ל הגיב בירי ארטילרי לעבר יעדים בדרום לבנון ולא נרשמו נפגעים בשני הצדדים.

בבוקר שלישי בנט התייחס לירי הרקטות מלבנון במהלך טקס חניכת הסיב האופטי במעלות, ואמר כי ישראל "לא תקבל זליגה של המשבר בלבנון לתוך שטחנו. לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל ובביטחון ישראל".

"מי שינסה לפגוע בנו - ישלם מחיר כואב בחזרה. אנחנו פועלים כל הזמן, יומם וליל, בכל הזירות, ונמשיך בכך. לבנון נמצאת על סף קריסה, כמו כל מדינה שאיראן מתבססת בה. למרבה הצער, אזרחיה נלקחו כבני ערובה של חמינאי ונסראללה לטובת אינטרסים איראניים", בנט הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully