וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאוס קורונה בתוניסיה: שר הבריאות פוטר, הצבא ינהל את המשבר

21.7.2021 / 21:22

המדינה הצפון אפריקנית נמצאת על סף פשיטת רגל, והיא סובלת גם מקרב פוליטי המשפיע על הטיפול במגיפה. ראש הממשלה הדיח את השר המקורב לנשיא, שמצדו מאשים "גורמים פוליטיים" במשבר. הוא הסמיך את חיל הרפואה להיאבק בנגיף, על רקע קצב החיסונים האיטי

חיילים קטארים בבית חולים שדה לחולי קורונה בבן ערוס, תוניסיה, 13 ביולי 2021. רויטרס
חיילים קטארים בבית חולים שדה בעיר בן ערוס, החודש/רויטרס

נשיא תוניסיה קייס סעיד אמר היום (רביעי) כי הצבא יקבל את הטיפול במגיפת הקורונה, בהסלמה של המאבק בינו לבין ראש הממשלה. המדינה הצפון אפריקנית נאבקת בהפרצות קשה של הנגיף, כשמחלקות הטיפול נמרץ מלאות בחולים והרופאים מתקשים לעמוד בקצב הנדבקים והמתים, במקביל למחסור באספקת חמצן.

הדברים של הנשיא נאמרו אחרי שראש הממשלה הישאם משישי הדיח את שר הבריאות פאוזי מהדי אתמול, אחרי שהחליפו האשמות על הטיפול במגיפה והקצב האיטי של קמפיין החיסונים. משישי מאשים את מהדי, המקורב לסעיד, בהחלטות "פליליות" שהובילו לצפיפות יתר וכאוס במרכזי החיסונים.

ואולם, הנשיא, שנמצא במחלוקת עם ראש הממשלה סביב סמכויותיהם והבריתות הפוליטיות שלהם, אמר כי האלימות, הכאוס והצפיפות במרכזי החיסון תוזמרו על ידי גורמים פוליטיים. "מחלקת הרפואה בצבא תקבל את הטיפול במשבר הבריאות במדינה", הוא אמר לערוץ אל-ערביה הסעודי, במהלך ביקור במרכז חיסונים בבירה תוניס.

תוניסיה קיבלה החודש סיוע מאירופה ומכמה מדינות ערביות, הכולל כשלושה מיליון חיסונים ובתי חולים שדה. המדינה הערבית סובלת מהמשבר הכלכלי החמור בתולדותיה והיא נמצאת על סף פשיטת רגל. מאז פרוץ המגיפה, נרשמו במדינה כ-18 אלף מתים ויותר מ-550 אלף נדבקים. עד כה, רק 940 אלף השלימו את החיסון שלהם, מתוך 11.6 מיליון תושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully