וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: לא נשלח תיירים לחלל

4.2.2003 / 11:26

בעקבות אסון ה"קולומביה" ההחלטה תקפה "עד להודעה חדשה"; עלות השיגור לאנשים פרטיים: כ-20 מיליון דולר; שני אנשי עסקים כבר ביקרו בחלל; באפריל התכוונו לשלוח אדם נוסף

סוכנות החלל הרוסית הודיעה כי תשהה את כוונתה לשלוח תיירים לביקורים בתחנת החלל הבינלאומית תמורת תשלום. הרוסים הגיעו להחלטה לאחר אסון מעבורת החלל "קולומביה". דובר סוכנות החלל הרוסית, סרגיי גורבנוב, אמר כי חידוש היוזמה היקרה תלוי במועד בו מתכוונת ארה"ב לחדש את שליחת המעבורות שלה לחלל.

בבי.בי.סי דווח כי ההודעה ניתנה בטקס רוסי-אמריקאי מיוחד שנערך במרכז הבקרה קורוליוב לזכרם של הנספים באסון הקולומביה. השגריר האמריקאי, אלכסנדר ורשבאו, אמר למשתתפי הטקס כי על רוסיה וארה"ב להמשיך בשיתוף הפעולה בינהן בתחנת החלל הבינלאומית.

גורבנוב אמר עוד כי כל הטיסות המסחריות לחלל, לרבות טיסות התיירות נדחו ליעד לא ידוע. עוד הוא אמר כי ארה"ב עלולה לקרקע את מעבורות החלל שלה למשך שנה או שנתיים.

שני אנשי עסקים מארה"ב ומדרום אפריקה כבר ביקרו בתחנת החלל הבינלאומית תמורת תשלום. במאי 2001 שילם דניס טיטו, 60, מומחה לכספים ומדען חלל לשעבר, 20 מיליון דולר עבור טיול של שמונה ימים מחוץ לאטמוספירה. שנה לאחר מכן, עשה זאת המולטי מיליונר, מארק שאטלוורת'.

יורי סמיונוב, העומד בראש החברה הממשלתית הבונה את החלליות הרוסיות, אמר כי בחודש אפריל השנה התכוונו לשלוח תייר נוסף לחלל, אך תכנית זו בוטלה.

בין המבקשים לבקר בחלל היה גם כוכב הפופ, לאנס באס, מלהקת הבנים "אן-סינק". באס רצה להצטרף למשלחת הקוסמונאוטים הרוסים לחלל בחודש אוקטובר ואף הסכים לשלם יותר מ-21 מיליון דולר עבור הטיול. לבסוף הוא זנח את התכנית לאחר שלא הצליח לעמוד בתשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully