וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרוטקשן בצפון: שלושה תושבי אבטין הואשמו בהצתות ובאיומים

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 16:19

פרקליטות חיפה הגישה כתב אישום נגד השלושה, קרובי משפחה, בגין שורת מקרים בהם הפעילו לחצים על בעלי עסקים ומנהלי פרוייקטים. בין השאר הואשמו בכך שבאמצעות איומים גרמו למנהל עבודה בנמל חיפה לשלב את החברה בה הם עובדים בפרוייקט מרכזי, וכן בהצתת מוסך בקריית אתא

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שלושה תושבי שיישוב אבטין בגין מעורבות בפעילות "פרוטקשן" כנגד בעלי עסקים באזור חיפה והקריות. השלושה, פארס רמיחאת בן 48, סובחי רמחי בן 23 ומוחמד שגור בן 26, קרובי משפחה, מואשמים בעבירות של סחיטה באיומים, איומים, קשירת קשר לפשע, הצתה, היזק לרכוש, גניבה ועוד.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין מאיה הרטמן וחאלד חכרוש, נכתב כי רמיחאת פנה לפני כחודש אל מנהל העבודה באתר לחיבור מסילת הרכבת לנמל החדש בחיפה, וביקש שהכלים ההנדסיים של החברות אוקיינוס ומ.מ. זאיד, בהן הוא עובד, יפעלו באתר. משהבין רמיחאת כי מועסקים באתר קבלנים וכלי עבודה אחרים, הוא שלח את שני הנאשמים האחרים, קרובי משפחתו, שאיימו על מנהל העבודה במקום כי "ישימו לו אקדח בפנים", ואף איימו עליו בסכין. בעקבות האיומים החלה חברת אוקיינוס לעבוד באתר.

בווידאו: הפרוטקשן בצפון: שלושה תושבי אבטין הואשמו בהצתות ובאיומים/מערכת וואלה!

כמו כן, נאשם רמחי כי בהוראת רמיחאת הוא איים יחד עם אחרים על מנהל העבודה באתר הרכבת הקלה בקריית אתא, ובעקבות האיומים הם הצליחו להפעיל מיכלית עם נהג שאין ברשותו רישיון מתאים באתר הרכבת.

בנוסף לכך, חלק מהנאשמים אף הציתו מוסך בקריית אתא וגרמו לנזק רב, ואף תכננו לשרוף את המוסך בפעם השניה בעזרת אחרים. הנאשם רמחי נאשם כי גנב חומר קרצוף מאתר באזור הצ'ק פוסט והעבירו באמצעות נהג משאית ששכר לעבוד איתו באותו יום לבית העלמין בסמוך לאבטין.

עם הגשת כתב האישום אמר ראש צוות החקירה בימ"ר, שחשפה את הפרשה, רב-פקד ליאור הררי כי "במהלך החודשים האחרונים נאספו כנגד השלושה ראיות רבות תוך שימוש בטכנולוגיה ייחודית". ברקע אירועים אלה הדגיש כי "משטרת ישראל תמשיך להקצות את מיטב המאמצים והמשאבים שיש לה כנגד אותם חשודים ומחוללי פשיעה".

במקביל לכתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה למעצר הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים. בבקשה נאמר כי "לאור טיב העבירות המיוחסות למשיבים וריבויין, יש יסוד סביר לחשש שהמשיבים יסכנו את שלום הציבור בכלל, ואת שלום נפגעי העבירה בפרט, באם ישוחררו ממעצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully