וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד התחבורה מודים: יוזמת המערכות למניעת שכחת ילדים נכשלה במבחן הציבור

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 13:58

יום לאחר הצהרת השרה מיכאלי על כוונתה לדחות את יישום התקנות, פרסם היועץ המשפטי של המשרד את נימוק ההחלטה. במכתב נטען למעשה כי הציבור מרד בתקנות והצביע בארנקים נגד היוזמה שקודמה בתקופת השרה לשעבר רגב, כשהמערכות שנרכשו עד כה מהוות כ-6% בלבד מהיעד המקורי

במשרד התחבורה מודים כי יוזמת המערכות למניעת שכחת ילדים כשלה במבחן הציבור. זאת, לאחר שאתמול (שלישי) הצהירה השרה מרב מיכאלי על כוונתה לדחות בכשנה את יישום התקנות ליוני 2022, בשל האופן בו נקבעו.

בדברי הסבר שנתן היועץ המשפטי של משרד התחבורה דוד טמיר נאמר כי מבדיקה פנימית של המשרד, עולה כי רק 50 אלף מערכות נרכשו עד כה, זאת לעומת כ-800 אלף מערכות שנדרשות להיות מותקנות לפי הערכות המשרד - כלומר 6.25 אחוזים בלבד מהיעד המקורי, כאשר התקנה עמדה להיכנס לתוקף בעוד עשרה ימים, ב-1 באוגוסט. טמיר טוען למעשה בדברי ההסבר שלו כי הציבור מרד בתקנות והצביע בארנקים נגד היוזמה שקודמה בתקופת השרה לשעבר מירי רגב.

התקן מניעת שכחת ילדים במכונית. ShutterStock
מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב/ShutterStock

"בנסיבות אלה, ובמטרה להימנע ממצב דברים שבו ייכנס לתוקף האיסור הקבוע בהוראת השעה, על אף שהשוק טרם נערך ליישומו, יחד עם כוונה לבחינה מקצועית נוספת של ישימות ההסדר שנקבע בהוראת השעה והתאמתו להשגת תכליותיו, מוצע לדחות את תאריך התחילה של הוראת השעה עד ליום ב' בסיוון התשפ"ב (1 ביוני 2022)" , נכתב בדברי ההסבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully