וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שניסה ללחוץ לשנות הצבעה: ביטן הושעה מניהול ישיבות המליאה

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 22:10

יו"ר הכנסת מיקי לוי השעה את כסגן יו"ר הכנסת עד שוועדת האתיקה תקיים בירור להתנהלותו כשלחץ על מזכירת הכנסת לשנות את הצבעת ח"כ בן גביר לאחר מעשה. בתוך כך, האופוזיציה והקואליציה מתקרבות להסכמות על חלוקת הוועדות ששיתקה את עבודת הכנסת בחודש האחרון

יו"ר הכנסת, מיקי לוי, החליט היום (שלישי) להשעות את ח"כ דוד ביטן מניהול ישיבות המליאה בתפקידו כסגן יו"ר הכנסת, עד שוועדת האתיקה של הכנסת תקיים בירור להתנהלותו בהצבעה על ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית למחדלי המשטרה בפשיעה במגזר הערבי. בתיעוד שנחשף אתמול ב"כאן" מההצבעה, ביטן, יחד עם הח"כים בצלאל סמוטריץ' ויואב קיש, ניסה ללחוץ על מזכירת הכנסת, ירדנה מלר, לשנות את ההצבעה של ח"כ איתמר בן גביר לאחר מעשה.

ביטן, שמכהן כסגן יו"ר כנסת, ניהל את הישיבה הסוערת על ההצעה של הרשימה המשותפת, שבה האופוזיציה כולה תמכה. יו"ר הכנסת החליט להשעות אותו מניהול הישיבות עד שוועדת האתיקה של הכנסת תבחן את הנושא. הוועדה, כשתוקם, צפויה להידרש גם להתנהלותם של סמוטריץ' וקיש.

בתוך כך, ביממה האחרונה האופוזיציה והקואליציה מנהלות מגעים ומתקרבות להסכמות על חלוקת הוועדות ששיתקה את העבודה בכנסת בחודש האחרון. אתמול התקיימה פגישה של השר המקשר בין הממשלה והכנסת זאב אלקין, שר הרווחה מאיר כהן, ומרכז האופוזיציה יריב לוין וח"כ ביטן, בה הוסכם כי האופוזיציה תקבל לידיה גם את ועדת העליה והקליטה, ובסך הכל תעמוד בראש ארבע ועדות.

ועדת הקליטה היתה אמורה להיות בידי מרצ, ובראשה היה אמור לעמוד ח"כ יאיר גולן שככל הנראה ימונה לסגן שר. בנוסף, היתה התקדמות בנוגע להרכב הפנימי והיחס בין הקואליציה לאופוזיציה בחלוקת הוועדות. עם זאת, בליכוד עדיין דורשים לקבל מקומות נוספים לאופוזיציה בוועדות ובעיקר בוועדת הכספים

ח"כ דוד ביטן, 31 ביולי 2019. יונתן זינדל, פלאש 90
ניסה ללחוץ על מזכירת הכנסת לשנות את ההצבעה לאחר מעשה. ביטן/פלאש 90, יונתן זינדל

ההתקדמות בין הקואליציה לאופוזיציה הושגה בעקבות פשרה שגיבשה ח"כ מיכל רוזין ממרצ, במסגרתה מרצ ויתרה על ראשות ועדת הקליטה שניתנה לה בהסכם הקואליציוני כדי לתת עוד ועדה משמעותית לליכוד.

הפערים שעוד נותרו נוגעים גם לחלוקת הכסאות בין הקואליציה והאופוזיציה גם בוועדת הכלכלה. בליכוד דורשים שהיחס בין האופוזיציה לקואליציה יהיה שווה בשווה בעוד בקואליציה מתעקשים לשמור על רוב בכל הוועדות.

בנוסף, ישנה מחלוקת פנים קואליציונית סביב סמכויות ועדת הרפורמות שצפויה להיות מוקמת בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו. יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון (כחול לבן) מתנגד להעברת סמכויות לוועדת הרפורמות שתעקוף את סמכויות הוועדה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully