וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי מלבנון: הפלסטינים מנצלים את החלל שנסראללה השאיר

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 13:51

לפי הערכות, מזכ"ל חיזבאללה עסוק באחיזת השלטון במדינה שכלכלתה מתפוררת, ובשל כך איבד חלקית את שליטתו בדרום לבנון. כעת, בכירים בצה"ל מעריכים כי גורמים פלסטינים עומדים מאחורי שיגורי הרקטות לעבר הגליל המערבי הלילה, בעוד חמאס בעזה נוצר את נשקו

בכירים בצה"ל מעריכים הבוקר (שלישי) כי גורמים פלסטינים עומדים מאחורי שיגורי הרקטות הלילה לעבר הגליל המערבי. הגורמים הסבירו כי חמאס לא משגר רקטות לעבר ישראל מרצועת עזה בשל החשש מתגובה של ישראל ואיבוד הלגיטימיות לנהל משא ומתן על הסדרה וכניסת כסף קטארי לרצועת עזה.

לפי הערכות, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה עסוק באחיזת השלטון במדינה שכלכלתה מתפוררת, ובשל כך איבד חלקית את שליטתו בדרום לבנון. חמאס לא מגיב מרצועת עזה על האירועים בהר הבית ובמזרח ירושלים ולכן ייתכן שפעילים פלסטינים בדרום לבנון, שכבר מזמן לא נמצאת בשליטה מוחלטת של הארגון, ביצעו את השיגורים כדי לגבות מחיר מישראל.

התגובה הישראלית כללה ירי ארטילרי לוואדי ממנו שוגרו הרקטות מאחר ולא ידעו באותן שעות מי האחראי בצד הלבנוני לפעולה, והאם לחיזבאללה הייתה יד בכך בצורה ישירה או עקיפה. גורמים במערכת הביטחון אמרו הבוקר כי אסור להבליג על המקרה וחייב להבין בדיוק מי האחראי כדי למנוע אירועים דומים בעתיד. זאת, מאחר והמצב בלבנון בכלל ובדרום לבנון רק מחריף.

פעילי חמאס בעזה - 16 בנובמבר 2019. רויטרס
פעילי חמאס בעזה/רויטרס

לבנון, לפי הגדרת גורמים במערכת הביטחון, היא מדינה חדלת פירעון שמצבה הכלכלי, החברתי והפוליטי מחמיר מיום ליום. בינתיים, חיזבאללה נכנס לתוך החלל שהותירה ממשלת לבנון הקורסת ומתאמץ לרכז סביבו את האהדה הציבורית השיעית בתמיכה כלכלית איראנית.

בחודשים האחרונים הודיע ארגון חיזבאללה לשיעים בלבנון כי הם יכולים למשוך כספים מחשבונותיהם באמצעות כספומטים של הארגון, בזמן ששאר הבנקים מונעים מהציבור למשוך כספים מחשש לקריסה. כמו כן, חלק מהציבור משך כספים בראשית המשבר והעביר אותם לחשבונות בחו"ל. גם בתחום המזון הצליח חיזבאללה להתארגן בסיוע איראן כדי להעניק סבסוד במרכולים על מוצרי מזון למשפחות מהזרם השיעי. בתחום הדלק הצליח חיזבאללה למלא את החלל שהותירה ממשלת לבנון בכך שייבא מכליות איראניות לספק דלק לתחנות בבעלותו ובכך לסבסד אנרגיה לאזרחים שיעים ולבדל מאלו שלא מקורבים לארגון.

חסן נסראללה ואסמאעיל הנייה, ביירות, לבנון, 29 ביוני 2021. ללא, צילום מסך
ממלאים את החלל. נסראללה והנייה בביירות, בחודש שעבר/צילום מסך, ללא

חוסר השליטה של חיזבאללה בדרום לבנון בא לידי ביטוי בהברחות אמצעי לחימה והברחות פועלים זרים מביירות עד לגבול הישראלי. הגורמים הצביעו על בעיות של משילות. לדבריהם בכירים בארגון חיזבאללה, בהם חליל חארב, עשו חוק לעצמם והחלו לקדם הברחות לתוך מדינת ישראל הרחק מעיני נסראללה ולא על דעתו.

לפי הערכות, בחמאס זיהו את החלל שנוצר בדרום לבנון כדי לבצע את התקיפה משטחה לישראל. יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה, נמצא במצוקה כלכלית אדירה ולא מצליח לקדם את האינטרסים שלו אחרי מבצע שומר חומות.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully