וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת NSO: צרפת תחקור טענות לריגול של מרוקו אחר עיתונאים

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 13:57

התביעה בפריז הודיעה כי היא פתחה בחקירה אחרי שאתר החדשות "מדיה פארט" טען כי רבאט השתמשה בתכנת "פגסוס" כדי לעקוב אחרי שני עיתונאים בצרפת. במרוקו מכחישים

מלך מרוקו, מוחמד השישי. AP
מרוקו היא אחת המדינות שהוזכרו בתחקיר חובק העולם. המלך מוחמד השישי/AP

התביעה בפריז פתחה היום (שלישי) בחקירת הטענות לריגול אחרי שני עיתונאים בצרפת באמצעות תכנות הריגול "פגסוס" של החברה הישראלית NSO.

הטענות לריגול הועלו על ידי אתר החדשות הצרפתי "מדיה פארט", שהאשים את השירותים החשאיים של מרוקו במערב אחרי שניים מהכתבים שלו. "הדרך היחידה לרדת לשורש העניין היא שהרשויות המשפטיות יבצעו חקירה עצמאית של הריגול הנרחב שביצעה מרוקו בצרפת", נכתב באחד מכמה ציוצים שפרסמה החברה אתמול.

מרוקו פרסמה הצהרה רשמית שבה דחתה את "הטענות הלא מבוססות והשקריות". התביעה בפריז לא הזכירה את מרוקו, אלא אמרה רק כי החליטה לפתוח בחקירה אחרי התלונות שהתקבלו מצד האתר והכתבים שלו. התביעה אמרה כי היא בוחנת חשד לשורת עבירות הקשורות לריגול סייבר.

החקירה היא תוצר של תחקיר שפורסם ביום ראשון על ידי 17 כלי תקשורת בינלאומיים, בהובלת קבוצת העיתונות ללא מטרות רווח "סיפורים אסורים" שפועלת בפריז, ולפיו התכנה של NSO שימשה ל-37 פריצות וניסיונות פריצה לטלפונים חכמים השייכים לעיתונאים, גורמי ממשל ופעילי זכויות אדם בעולם.

הגרדיאן, אחד מכלי התקשורת שהיו מעורבים בתחקיר, אמר כי עולה ממנו "שימוש לרעה נרחב וממושך" בתכנת הפריצה, המתוארת כנוזקה המדביקה סמרטופנים כך שניתן לשאוב מהם מסרונים, תמונות ומיילים, להקליט שיחות ולהפעיל בחשאי מיקרופונים.

ב-NSO טוענים שהמוצר נמכר רק לשירותי אכיפת חוק ומודיעין מורשים בעולם על מנת להילחם בטרור ובפשיעה. החברה הכחישה את ממצאי התחקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully