וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בביקור בצפון: "לא נקבל זליגה של המשבר בלבנון לתוך ישראל"

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 11:47

ראש הממשלה השתתף בטקס חניכת הסיב האופטי במעלות, והתייחס לירי הרקטות מלבנון לעבר הגליל המערבי במהלך הלילה. "לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל ובביטחון ישראל. מי שינסה לפגוע בנו - ישלם מחיר כואב בחזרה"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (שלישי) כי ישראל "לא תקבל זליגה של המשבר בלבנון לתוך שטחנו". בטקס חניכת הסיב האופטי במעלות בו השתתף יחד עם שר התקשורת יועז הנדל, התייחס בנט לאירועי הלילה, במהלכם נורו שתי רקטות לגליל המערבי משטח לבנון.

"לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל ובביטחון ישראל", הוסיף ראש הממשלה. "מי שינסה לפגוע בנו - ישלם מחיר כואב בחזרה. אנחנו פועלים כל הזמן, יומם וליל, בכל הזירות, ונמשיך בכך. לבנון נמצאת על סף קריסה, כמו כל מדינה שאיראן מתבססת בה. למרבה הצער, אזרחיה נלקחו כבני ערובה של חמינאי ונסראללה לטובת אינטרסים איראניים".

סמוך לשעה 04:00, אזעקות הופעלו באזור, כשרקטה אחת יורטה ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. צה"ל הגיב בירי ארטילרי לעבר יעדים בדרום לבנון ולא נרשמו נפגעים בשני הצדדים.

לדברי גורמים בצה"ל, לא ברור בשלב הזה מי עומד מאחורי שיגורי הרקטות. שר הביטחון בני גנץ אמר הבוקר כי לבנון היא זו שנושאת באחריות לירי הרקטות, והאשים כי היא "מאפשרת פעילות טרור משטחה". הוא הוסיף כי ישראל לא תאפשר "למשבר החברתי, הכלכלי והפוליטי בלבנון להפוך לאיום ביטחוני עלינו".

בווידאו: בנט מגיב על הירי מלבנון - מי שינסה לפגוע בנו ישלם מחיר כואב/צילום: שלומי גבאי

סוריה

דיווחים סורים על תקיפה ישראלית מדרום לחאלב/צילום מסך

מוקדם יותר הלילה כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בצפון-מערב המדינה. לפי הדיווחים, התקיפה התרחשה מדרום לעיר חאלב.

על פי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א, "מערכות ההגנה האווירית סיכלו את התוקפנות הישראלית". ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה דווח כי היעד של התקיפות היה מפעל ומרכז מחקר מדעי הממוקם באזור כפרי.

זוהי התקיפה הראשונה המיוחסת לישראל בסוריה מאז שהושבעה הממשלה החדשה בחודש שעבר. כמה ימים לאחר מכן, גורמי אופוזיציה סוריים דיווחו על תקיפת מוצב של חיזבאללה ברמת הגולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully