וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: ישראל תקפה מדרום לחאלב

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 11:22

התקשורת הרשמית דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית סיכלו את המתקפה, שבוצעה באזור שבו יש נוכחות של מיליציות פרו-אירניות. לפי אל-מיאדין, התקיפה כוונה נגד מרכזי מחקר. זאת התקיפה הראשונה המיוחסת לישראל בסוריה על ידי המשטר תחת ממשלת בנט

בווידאו: דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית באזור חאלב/צילום: סאנא

מערכות ההגנה האווירית הופעלו מדרום לחאלב שבסוריה, בעקבות תקיפה ישראלית באזור - כך דווח הלילה (שלישי) בסוכנות הידיעות הממלכתית במדינה סאנ"א. התקיפה בוצעה באזור א-ספירה, בו יש נוכחות של מיליציות פרו-איראניות.

לפי סוכנות הידיעות הסורית, "מערכות ההגנה האווירית סיכלו את התוקפנות הישראלית". ברשת אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה דווח כי היעד של התקיפות היה מפעל ומרכז מחקר מדעי הממוקם באזור כפרי. גורמי אופוזיציה סוריים אמרו כי התקיפות פגעו בבסיסים של משמרות המהפכה של איראן ובמפעל נשק בחאלב שבצפון המדינה.

בדמשק לא ציינו אלו מטרות הותקפו, אך נטען כי הן גרמו להפסקת חשמל באזור חאלב, המרכז העירוני הגדול ביותר במדינה. חאלב הייתה בעבר מעוז המורדים, אך כוחותיו של הנשיא בשאר אסד, בסיוע רוסיה, איראן וחיזבאללה, השתלטו מחדש על האזור בסוף 2016. מאז, למיליציות יש נוכחות רבה באזור.

דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית מדרום לחאלב, 20 ביולי 2021. צילום מסך, צילום מסך
אזור התקיפה בחאלב, הלילה/צילום מסך, צילום מסך

זאת התקיפה הראשונה המיוחסת לישראל בסוריה על ידי המשטר מאז שהושבעה הממשלה החדשה בחודש שעבר. כמה ימים לאחר מכן, גורמי אופוזיציה סוריים דיווחו על תקיפת מוצב של חיזבאללה ברמת הגולן.

התקיפה האווירית האחרונה שיוחסה לישראל ודווחה במדינה התרחשה בתחילת חודש שעבר. התקשורת הסורית מסרה אז כי היא בוצעה מהמרחב האווירי של לבנון, ושבמהלכה הותקפו יעדים גם במחוז חומס, הגובל בה.

בישראל ממשיכים במדיניות שלא להגיב על הטענות של המשטר לתקיפות בשטח סוריה, אך ראש הממשלה נפתלי בנט הבטיח להמשיך לפעול נגד ההתבססות של איראן בצפון כפי שנהג קודמו בתפקיד בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully