וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות שוגרו מלבנון לשטח ישראל, צה"ל הגיב בירי תותחים

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 8:22

צה"ל מסר כי שיגור אחד יורט, והשני נפל בשטח פתוח, זאת לאחר שנשמעו אזעקות בגליל המערבי. פיקוד העורף לא פרסם הנחיות מיוחדות לתושבים. גורמים ביטחוניים אמרו כי לא ברור מי עומד מאחורי השיגורים, שהתרחשו שעות לפני ביקור בנט בגליל ואחרי תקיפה שיוחסה לישראל בסוריה

שתי רקטות שוגרו הלילה (שלישי) מלבנון לעבר יישובי הגליל המערבי. בעקבות הירי, שאירע סמוך לשעה 04:00, אזעקות הופעלו באזור, כשרקטה אחת יורטה ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. צה"ל הגיב בירי ארטילרי לעבר יעדים בדרום לבנון ולא נרשמו נפגעים בשני הצדדים.

לדברי גורמים בצה"ל, לא ברור בשלב הזה מי עומד מאחורי שיגורי הרקטות. בנוסף, מפיקוד העורף נמסר כי אין הנחיות מיוחדות לתושבים נכון לשעה זו. יו"ר פורום ישובי קו העימות, משה דוידוביץ, אמר לוואלה!, "מישהו בוחן את העמידות שלנו אבל אנחנו בנויים לאתגרים הללו".

מוקדם יותר הלילה כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בצפון-מערב המדינה. לפי הדיווחים, התקיפה התרחשה מדרום לעיר חאלב.

דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית מדרום לחאלב, 20 ביולי 2021. צילום מסך, צילום מסך
דיווחים סוריים על תקיפה מדרום לחאלב, הלילה/צילום מסך, צילום מסך

לפי סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, "מערכות ההגנה האווירית סיכלו את התוקפנות הישראלית". ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה דווח כי היעד של התקיפות היה מפעל ומרכז מחקר מדעי הממוקם באזור כפרי.

זאת התקיפה הראשונה המיוחסת לישראל בסוריה על ידי המשטר מאז שהושבעה הממשלה החדשה בחודש שעבר. כמה ימים לאחר מכן, גורמי אופוזיציה סוריים דיווחו על תקיפת מוצב של חיזבאללה ברמת הגולן.

דיווחים סורים על תקיפה ישראלית מדרום לחאלב/צילום מסך

התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל ודווחה במדינה התרחשה בתחילת חודש שעבר. התקשורת הסורית מסרה אז כי היא בוצעה מהמרחב האווירי של לבנון, ושבמהלכה הותקפו יעדים גם במחוז חומס, הגובל בה. בישראל לא הגיבו על הדיווחים.

גורמי אופוזיציה סוריים אמרו כי הותקפו מטרות איראניות. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, שמונה אנשים נהרגו באותן תקיפות. התקיפה הזו היתה הראשונה בסוריה שיוחסה לישראל אחרי חודש של הפוגה מהתקיפה שקדמה לה, אז דווח על תקיפות באזור לטקיה, לא הרחק מבסיס חיל האוויר הרוסי חמימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully