וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן ומלך ירדן נפגשו בבית הלבן: "דנו באתגרים במזרח התיכון"

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 23:57

אחרי ארבע שנים של מערכת יחסים קרירה בין המדינות תחת ממשל טראמפ, נשיא ארצות הברית והמלך עבדאללה נועדו בוושינגטון. "נמשיך לחזק את שיתוף הפעולה", אמר ביידן לפני הפגישה, "ארה"ב תמיד כאן בשביל ירדן"

עבדאללה מלך ירדן ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נועדו הערב (שני) בבית הלבן כדי לדון בסוגיות המזרח התיכון. עבדאללה הוא המנהיג הערבי הראשון שמבקר בבית הלבן בכהונת ביידן, ופגישת המנהיגים היא הראשונה בסדרת פגישות שיערוך ביידן עם מנהיגי האזור במהלך הקיץ, בהם ראש הממשלה נפתלי בנט וראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזימי.

לפני הפגישה ביידן בירך את מנהיג הממלכה ההאשמית ואמר כי ארצות הברית תמשיך לתמוך בירדן. "נמשיך לחזק את שיתוף הפעולה עם ירדן", אמר הנשיא. "ארצות הברית תמיד כאן בשביל ירדן", הוסיף.

בווידאו: ביידן והמלך עבדאללה נועדים: "ארה"ב תמיד כאן בשביל ירדן"/עריכה: אביעד בללי

ביקורו של מלך ירדן בארצות הברית מגיע לאחר ארבע שנים של יחסים בעיתיים מול ממשל טראמפ. במהלך 22 שנות כהונתו, המלך עבדאללה נתפס בעיני נשיאים אמריקנים כבן ברית מתון ואמין במזרח התיכון, שמילא לעתים קרובות את תפקיד השליח הלא רשמי של העולם הערבי בוושינגטון.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפגישה עם מלך ירדן עבדאללה. רויטרס
ביידן והמלך עבדאללה בבית הלבן, הערב/רויטרס

מערכת היחסים המיוחדת הזו הסתיימה בזמן כהונתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שהעדיף להתקרב לסעודיה ומדינות המפרץ במקום זאת. כך למשל, המלך עבדאללה לא היה מעורב בגיבוש תכנית השלום של ממשל טרמפ במזרח התיכון, אשר בגרסתה המקורית כללה סיפוח ישראלי של בקעת הירדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully