וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב חג הקורבן: 35 הרוגים בפיגוע התאבדות בבגדאד

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 7:43

מחבל של דאעש הפעיל חגורת נפץ בשוק בסדר סיטי, פרבר שיעי בבירת עיראק, ובין הנפגעים נשים וילדים. עוד יותר מ-60 איש נפצעו, וראש הממשלה הדיח את מפקד המשטרה באזור. זה הפיגוע השלישי המשמעותי של דאעש בבירת עיראק מאז תחילת השנה. "לא ננוח עד שנעקור את הטרור מהשורש"

זירת פיגוע בשוק בסדר סיטי, בגדאד, עיראק, 19 ביולי 2021. רויטרס
חנויות עלו באש אחרי הפיצוץ. השוק בסדר סיטי, היום/רויטרס

לפחות 35 בני אדם נהרגו היום (שני) בפיצוץ מחבל מתאבד בשוק בפרבר של בגדאד, בירת עיראק - כך אמרו גורמי ביטחון ורפואה. מקור במשטרה אמר כי יותר מ-60 איש נוספים נפצעו בפיצוץ בסדר סיטי. בין הקורבנות היו נשים וילדים, וכמה מהחנויות בשוק נשרפו.

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה, ואמר כי אחד מאנשיו פוצץ את חגורת הנפץ בקרב ההמון. מקורות בבית חולים אמרו כי מניין ההרוגים עשוי לעלות מכיוון שחלק מהפצועים במצב אנוש.

ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-כאזימי, הורה על הדחתו של מפקד המשטרה באזור וכינס דיון חירום עם הצמרת הביטחונית, לפי הצהרה קצרה שנמסרה מלשכתו. הנשיא בהראם סאלח צייץ: "הם עשו פשע מזעזע כשתקפו אזרחים בסדר סידי בערב חג הקורבן. אנחנו לא ננוח עד שנעקור את הטרור מהשורש".

בווידאו: תיעוד הפיגוע הכפול בשוק בבגדאד/מתוך טוויטר

באפריל, דאעש קיבל אחריות על פיצוץ מכונית תופת בשוק בסדר סיטי, שהוא הפרר השיעי המרכזי של בגדאד. במתקפה ההיא נהרגו ארבעה בני אדם ו-20 נוספים נפצעו. הארגון הסוני הקיצוני גם אחראי לפיגוע התאבדות בשוק בבגדאד בינואר. יותר מ-30 איש נהרגו בפיגוע ההתאבדות הקטלני הראשון שחוותה עיראק אחרי שלוש שנים.

בגדאד הייתה בעבר יעד כמעט יומיומי לפיגועים, אך אלו דעכו עם הדיפת דאעש מכל הטריטוריות שלו בעיראק ב-2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully