וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סין אחראית לפריצה לשרתי מייקרוסופט

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 18:52

וושינגטון ובעלות בריתה במערב האשימו את בייג'ינג בקמפיין סייבר נרחבת נגד חברות וארגונים ברחב העולם, כולל במתקפות כופרה. משרד המשפטים בארה"ב הגיש כתבי אישום נגד 4 אזרחים סינים

סניף מיקרוסופט בוונקובר, קנדה. ShutterStock
עשרות אלפי מיילים נפרצו. משרדים של מייקרוסופט בוונקובר/ShutterStock

ארצות הברית, האיחוד האירופי ונאט"ו האשימו היום (שני) את סין בפריצה לשרתי המיילים של חברת מייקרוסופט מוקדם יותר השנה, שבמהלכה חדרו האקרים לעשרות אלפי מחשבים ברחבי העולם. וושינגטון ובעלות בריתה דנו גם בשורה ארוכה של איומי סייבר אחרים מבייג'ינג, כולל מתקפות כופרה שביצעו האקרים הקשורים לממשלה נגד חברות שנדרשו לשלם מיליוני דולרים עבור המידע שלהן.

גורם בכיר בממשל אמר כי המשרד לביטחון המדינה של סין שכר את שירותיהם של האקרים פליליים, שהיו מעורבים בסחיטה ברשת ובגניבה למטרות רווח. הגורם שוחח עם כתבים על החקירה תוך שמירה על עילום שם.

במקביל, משרד המשפטים בארצות הברית הודיע היום על כתבי אישום נגד ארבעה סינים, שלטענת התביעה משתפים פעולה עם קמפיין הפריצה של המשרד לביטחון המדינה בתקיפת עשרות מערכות מחשבים של חברות, אוניברסיטאות וגופים ממשלתיים.

ההודעה של הממשל האמריקני על איום הסייבר מסין מגיעה במקביל לקושי שלו לבלום את מתקפות הסייבר של קבוצות האקרים מרוסיה, התוקפות תשתיות חיוניות באמריקה, כולל צינור דלק אסטרטגי. אף שההכרזה לא לוותה בהכרזת סנקציות על בייג'ינג, גורם בכיר בממשל ששוחח עם הכתבים אמר כי וושינגטון התעמתה עם בכירים בסין על הנושא וכי הבית הלבן רואה בהצהרה הפומבית שליחת מסר חשוב.

לדברי הגורם, העובדה שהאקרים הקשורים למשרד לביטחון המדינה של סין ביצעו מתקפת כופרה הייתה מפתיעה ומדאיגה מבחינת הממשל האמריקני. עם זאת, הוא הוסיף כי במתקפה, שבה קיבלה חברה אמריקנית דרישה לתשלום כופר משמעותי, השיגה ארצות הברית תובנות חדשות על "סוג ההתנהגות התוקפנית המגיעה מסין".

ה-FBI, הסוכנות לביטחון לאומי והסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות פרסמה היום הודעת יעוץ על טכניקות ודרכים ספציפיות שבהן רשויות ממשלתיות ועסקים יכולים להגן על עצמם. הגורם הרשמי אמר כי הבית הלבן מעוניין בהקמת קואליציה בינלאומית שתחשוף את פעולות הסייבר של סין. הוא טען כי זו הפעם הראשונה שנאט"ו מגנה בפומבי את בייג'ינג בסוגייה זו.

האיחוד האירופי האשים אף הוא את סין ב"פעילויות סייבר זדוניות בעלות השפעות משמעותיות" נגד מוסדות ממשלתיים וארגונים פוליטיים באיחוד האירופי וב-27 המדינות החברות בו, כמו גם נגד תעשיות מרכזיות באירופה.

שר החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזף בורל, מסר בהצהרה כי הפריצה "בוצעה משטחה של סין לצורך גניבת קניין רוחני וריגול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully