וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חילקה רווחים למנכ"לית": בקשה לפירוק העמותה שפועלת לאישור נישואים אזרחיים

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 14:48

רשות התאגידים הגישה לבית המשפט בקשה לפרק את ארגון "משפחה חדשה", הפועל להכרה חוקתית בסוגים שונים של משפחות, בטענה לליקויים חמורים בהתנהלותו. בין היתר, עלה החשד כי המנכ"לית פעלה בניגוד עניינים וקיבלה מאות אלפי שקלים בניגוד לחוק

רשות התאגידים הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשת פירוק לעמותת "משפחה חדשה", הפועלת להכרה חוקתית בסוגים שונים של משפחות, בטענה לליקויים חמורים בהתנהלותה. זאת, לאחר ביקורת עומק שביצעה יחידת רשם העמותות, שהעלתה חשד כי העמותה פועלת עבור מטרות עסקיות, בניגוד לחוק.

הביקורת מצאה כי מייסדת העמותה, עו"ד אירית רוזנבלום, ששימשה גם כמנכ"לית, פעלה בניגוד עניינים ואישרה התקשרויות אשר היא וקרוביה הפיקו מהן רווחים כספיים. רוזנבלום מובילה מאבקים משפטיים להכרה במשפחות שאינן מוכרות בחוק, ובין היתר פועלת להכרה בנישואים להט"בים ותעודת זוגיות, וכן פעילה במאבקים לאישור פונדקאות, לשימוש בזרע של נפטרים ועוד.

על פי הודעת הרשות, בביקורת העומק נמצא כי העמותה חילקה רווחים לעו"ד רוזנבלום באמצעות התקשרות עם חברה פרטית שבבעלותה, אליה הועברו קרוב לחצי מיליון שקלים בשנים 2015 ו-2016, ללא כל פיקוח מצד מוסדות העמותה. באופן דומה, לפי רשם העמותות, במשך שנתיים העבירה העמותה כ-250 אלף שקלים לחברה פרטית, שבה משמש אחיה של רוזנבלום כאחד משני בעלי המניות והדירקטורים. סכומים אלו שולמו לשתי החברות במקביל למשכורתה של רוזנבלום כמנכ"לית העמותה, שעמדה על כחצי מיליון שקלים בשנה.

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון "משפחה חדשה". באדיבות המצולמים
חשודה בקבלת מאות אלפי שקלים בניגוד לחוק. עו"ד רוזנבלום/באדיבות המצולמים

מעמותת משפחה חדשה נמסר: "העמותה הוקמה לפני 23 שנים במטרה לקדם ולממש את הרעיון שלכל אדם יש את הזכות להקים משפחה על פי מצפונו והעדפותיו, מבלי להיות מופלה לרעה על רקע סוג המשפחה שבחר להקים. בשנות פעילותה, ועל אף התנגדויות ומאבק של גורמי ממסד שונים בישראל, הצליחה העמותה והעומדים בראשה להביא למהפכה של ממש, הן במישור הרגולטורי והן במישור החברתי. אלפי משפחות בישראל נהנות מידי יום מפירות עבודת הקודש של העמותה. פעילות העמותה זוכה להערכה אדירה בכל רחבי העולם. העמותה פועלת מאז הקמתה ועד היום בהתאם לדין, ותוך הקפדה יתרה על שמירת הפרטיות של הפונים אליה והנהנים משירותיה".

עוד נמסר כי "בעמותה התקיימה ביקורת עומק במהלכה נדרשה העמותה, בין היתר, לחשוף את פרטי כל הפונים אליה, לרבות סיבות הפניה והייעוץ שניתן לפונים על ידי העמותה. העמותה עמדה איתן וסירבה לפגוע בפרטיות הנהנים משירותיה ולחשוף את הפרטים המבוקשים. העמותה סבורה כי עמידה איתנה זו הייתה גורם מרכזי בהחלטות רשם העמותות. הטענות שנטענו כלפי העמותה מופרכות מיסודן, והעמותה הציגה לנציגי רשם העמותות אסמכתאות המעידות בבירור על הדברים. לצערה של העמותה גורמי הממשל בחרו, מסיבותיהם, להתעלם מהתשובות והאסמכתאות. העמותה תמשיך להגן על זכויות הפונים אליה, ותציג את העמדה הברורה והחד משמעית בכל אחת ואחת מהטענות כלפיה, בפני כל גורם מוסמך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully