וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הקל עונשם של ההורים המכים - כי הם רוסים

4.2.2003 / 9:08

ההורים הודו כי היכו את ילדיהם במשך שנים; עורך דינם: המכות שנתנו היו חינוכיות קלאסיות; השופט זכריה כספי אמר כי "הם לא הורגלו להשקפות החינוכיות בישראל", ופסק רק מאסר על תנאי

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, זכריה כספי, הקל מאוד בעונשם של זוג הורים שהיכו את ילדיהם במשך ארבע שנים. הסיבה: הם עולים מחבר העמים. ההורים הואשמו כי היכו את ילדיהם בני העשר בנעליים ובחגורות, ומשכו את שערות ראשם. ב"ידיעות אחרונות" דווח כי בית המשפט גזר על ההורים תשעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, בגלל "המנטליות המאפיינת את יוצאי חבר העמים, שהתחנכו בכוחניות ואינם רגילים להשקפה החינוכית הנהוגה בישראל".

בגזר הדין נכתב כי האם, בת 51, והאב, בן 67, הודו כי היכו את ילדיהם רק בגלל שעשו רעש או מכיוון שצפו בטלוויזיה בצורה שלא נראתה להם. במקרה אחד, האם היכתה את בנה באמצעות מגבת בגלל שהפיל אוכל על הרצפה. במקרה אחר, הוכה אחד הילדים בגלל שהתחפש לבחורה ורקד.

השופט כספי כתב בהחלטתו, כי "למסכת חייהם של ההורים השפעה לא מעטה על המתואר בכתב האישום. עיקר כוונתי לדרך החינוך והמנטליות המאפיינת את זוג ההורים והרבה מיוצאי חבר העמים, שמתברר כי לא הורגלו בארצות מוצאם להשקפות החינוכיות הנקוטות במדינת ישראל". על רקע זה ציין כי "ניתן להבין לאילו קשיים נקלעו שני ההורים". עוד נכתב בגזר הדין, כי להורים היתה בעיה מעצם היותם הורים מבוגרים לילדים צעירים.

פרקליטם של ההורים, עו"ד יעקב שקלאר, טען כי "כל המכות שנתנו היו חינוכיות קלאסיות, מכות שקיבלנו וגם הם קיבלו". נציגת התביעה הדגישה כי קשה לייחס להתנהגותם של הורים אלו מניעים חינוכיים, וביקשה מבית המשפט להטיל עליהם עונש מאסר – מה שלא קרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully