וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם לא עכשיו - מתי?" באנגליה חגגו את "יום השחרור" ממגבלות הקורונה

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 9:14

בוריס ג'ונסון הכריז רשמית על הסרת רוב תקנות הנגיף, כולל חובת עטיית מסכות ואיסור התקהלויות. המונים חגגו בפאבים ובמועדונים. ראש הממשלה בירך אך הזהיר: "יש לנהוג באחריות, הנגיף עוד כאן"

אחרי יותר משנה, הוסרו הלילה (שני) באנגליה רוב מגבלות הקורונה שהטיל ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון על האזרחים. במה שכונה על ידי כלי התקשורת בממלכה כ"יום השחרור", מחצות (שעון בריטניה) בוטלה חובת עטיית המסיכות, מועדוני הלילה נפתחו מחדש אחרי 16 חודשים בהם היו סגורים, וכן בוטלה כל מגבלת התקהלות בפאבים, מסעדות ושאר מקומות הבילוי הסגורים.

"אנחנו צריכים לשאול את עצמנו - אם לא נעשה את עכשיו, האם אי פעם נעשה את זה?", אמר ג'ונסון בסרטון שהקליט ושודר הערוצי הטלוויזיה. עם זאת, הוא דחק באזרחים לנהוג בזהירות. "עכשיו הוא התזמון הנכון, אבל עלינו להיות זהירים. הנגיף עדיין כאן, למרבה הצער".

חוגגים את הסרת מגבלות הקורונה במועדון בלונדון, 19.7.21. AP
חוגגים חירות. מועדון בלונדון, הלילה/AP

יותר מ-128 אלף איש מתו מהווירוס בבריטניה, המניין הגבוה ביותר במערב אירופה, ומספר הנדבקים חוזר לעלות בשל וריאנט דלתא (ההודי) של הקורונה. בשבוע החולף מספר המאובחנים היומי הגיע ל-25 אלף, לעומת כ-2,000 מוקדם יותר השנה, אך מספר המתים נותר יציב ונמוך, עם פחות מכ-20 ביום.

גורמים בבריאות הציבור אמרו כי מבצע החיסונים החליש את התמותה, אף שלא לחלוטין. 86% מהמבוגרים בממלכה קיבלו לפחות מנת חיסון אחת, ו-64% מחוסנים לגמרי. הממשלה מתכננת לתת חיסונים לכל בני ה-18 ומעלה עד אמצע ספטמבר.

חוגגים את הסרת מגבלות הקורונה במועדון בלונדון, 19.7.21. AP
גוזרים את הסרט לרחבת הריקודים. מועדון בלונדון, הלילה/AP

הצעד של ג'ונסון התקבל בברכה על ידי חלק מהמחוקקים במפלגתו, המתנגדים לסגר ורואים את הנזקים הכלכליים שהוא מסב כחמורים יותר מהמגיפה עצמה.

ממשלת בריטניה, שאכפה את אחד מהסגרים הממושכים בעולם, הסירה את רוב ההגבלות באנגליה בסדרת צעדים שהחלה עם פתיחת בתי הספר במרץ. השלב הרביעי והאחרון נדחה מהחודש שעבר בשביל לאפשר ליותר אנשים להתחסן מול ההתפשטות של וריאנט דלתא.

במפלגת הלייבור מהאופוזיציה אמרו כי על הממשלה לנהוג בזהירות רבה יותר, ואף שהם תומכים ביציאה מהסגר, הם קוראים להמשך עטיית המסיכות ומעקב אחרי מגעים מקומיים בין הנדבקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully