וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בקואליציה על עליית יהודים וח"כים להר הבית: "לא תורם דבר חוץ מחוסר יציבות"

18.7.2021 / 20:55

בדופן השמאלית של הקואליציה מבקרים את עלייתם של ח"כים ממפלגות ימינה ותקווה חדשה להר הבית לרגל אירועי תשעה באב. בהמשך למחאה שהביעה רע"ם בשל עליית יהודים למקום, גם במרצ טוענים שמדובר במהלך שמסכן את שלמות הקואליציה: "שבירה זוחלת של הסטטוס קוו במתחם אל-אקצא"

בקואליציה הועלתה הערב (ראשון) ביקורת על עלייתם של חברי הכנסת עמיחי שיקלי ויום טוב כלפון (ימינה) ושרן השכל (תקווה חדשה) להר הבית לרגל אירועי תשעה באב. בהמשך למחאה שהביעה רע"ם מוקדם יותר היום, גם במרצ טוענים שמדובר במהלך שמסכן את שלמות הקואליציה. "השבירה הזוחלת של הסטטוס קוו במתחם אל-אקצא, לא תורמת דבר חוץ מחוסר יציבות באזור ובקואליציה", כתב בטוויטר השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג'.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) כתבה בטוויטר כי "עלייתם של חברי הכנסת להר הבית, מסיעתו של ראש הממשלה ויו"ר סיעת תקווה חדשה והפרובוקציות בהר הבית, מסכנות את שלומה של הקואליציה הטריה. מאז הכיבוש לא היה חופש פולחן ליהודים בהר הבית, כפי שלא היה חופש פולחן למוסלמים בכותל. יש להמשיך בסטטוס קוו זה עד להשגת הסכם שלום".

ח"כ עמיחי שיקלי הר הבית 18 ביולי 2021. מתוך טוויטר, אתר רשמי
במרצ טוענים שהעלייה להר מסכנת את שלמות הקואליציה. ח"כ עמיחי שיקלי מימינה בהר הבית, היום/אתר רשמי, מתוך טוויטר

מוקדם יותר היום רע"ם והתנועה האסלאמית פירסמו הודעת גינוי לעליית יהודים להר הבית בה הזהירו "מפני כניסתם של מספר רב של מתנחלים, פלישתם ופגיעתם בקדושתו של מסגד אל-אקצא. התנועה האסלאמית ורע"ם מטילים על מדינת ישראל את האחריות להשלכות החמורות ולהפרות אלו והמשכן, מה שעלול להוביל בסופו של דבר לדרדור המצב בירושלים ובאזור כולו".

השר עיסאוי פריג' בשבתרבות בחדרה, 19 ביוני 2021. שלומי גבאי, שלומי גבאי
"שבירה זוחלת של הסטטוס קוו במתחם אל-אקצא". עיסאווי פריג'/שלומי גבאי, שלומי גבאי
בווידאו: ערב תשעה באב תשפ"א/צילום: שי מכלוף, מצלמוצ הכותל

יותר מאלף מתפללים יהודים פקדו לאורך היום את הר הבית לרגל אירועי תשעה באב. בצל החשש מעימותים, שוטרים רבים הוצבו בירושלים ביממה האחרונה, וצעירים פלסטינים יידו לעברם אבנים בשעות הבוקר המוקדמות. יהודים טענו כי אבנים הושלכו גם לעברם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully