וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מאלף מתפללים בהר הבית לרגל תשעה באב; בנט: יהודים יכולים להמשיך לעלות

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 11:16

המשטרה נפרסה בכוחות גדולים בבירה מחשש לעימותים בין מתפללים ופלסטינים, שהחלו ליידות אבנים על הכוחות. יהודים טענו כי גם לעברם הושלכו אבנים. בהערכת מצב שקיים ראש הממשלה עם השר לביטחון הפנים והמפכ"ל הוחלט כי בשלב זה לא תיאסר ההגעה לאתר

יותר מאלף מתפללים יהודים פקדו הבוקר (ראשון) את הר הבית לרגל אירועי תשעה באב. בצל החשש מעימותים, שוטרים רבים הוצבו בירושלים ביממה האחרונה, וצעירים פלסטינים יידו לעברם אבנים בשעות הבוקר המוקדמות. יהודים טענו כי אבנים הושלכו גם לעברם.

בהערכת מצב שקיימו ראש הממשלה נפתלי בנט, השר לביטחון הפנים עמר בר לב והמפכ"ל קובי שבתאי, הוחלט לא לאסור על הגעת יהודים להר בשלב זה. "ראש הממשלה הנחה להמשיך בעלייה מסודרת ובטוחה של יהודים להר, תוך שמירה על הסדר במקום", נמסר מלשכת ראש הממשלה. "ראש הממשלה מקבל עדכונים שוטפים ויקיים הערכות מצב נוספות בשעות הקרובות".

רחבת הר הבית, תשעה באב, 18 ביולי 2021. דוברות משטרת ישראל
רחבת הר הבית, הבוקר/דוברות משטרת ישראל
רחבת הר הבית, תשעה באב, 18 ביולי 2021. דוברות משטרת ישראל
רחבת הר הבית, הבוקר/דוברות משטרת ישראל

לטענת הפלסטינים, המשטרה מונעת מערבים ישראלים להיכנס להר, בעוד יהודים מגיעים ללא הפרעה. לאורך היום, המתפללים היהודים נכנסים לרחבה דרך שער המוגרבים, נושאים תפילה קצרה כשהם מלווים בשוטרים, וחוזרים לרחבת הכותל.

במשטרה ציינו כי תהלוכה של "נשים למען בטחון ישראל" שהתקיימה אתמול הסתיימה ללא אירועים חריגים, למעט עימותים נקודתיים. "כוחות המשטרה ממשיכים בפעילות במקום לשמירת הסדר וחופש הפולחן. כרגע האירועים מתקיימים כסדרם ובמקום שורר שקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully