וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בתים קרסו, לנו היה מזל": מניין ההרוגים בשיטפונות במערב אירופה עלה ליותר מ-125

בעיירה שולד בגרמניה נותרו חסרי אונים בשל גובה פני המים, בבון פיללו להגעתם של צוותי ההצלה ובהולנד ובלגיה נמשכים הדיווחים על קורבנות. מאות בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים בעקבות האסון במערב אירופה, וחלק מהתושבים החלו לאבד תקווה: "זה נורא לא להיות מסוגל לעזור"

בווידאו: שיטפונות במערב אירופה/צילום: רויטרס

יותר מ-100 בני אדם נספו בשיטפונות שפקדו את מערב גרמניה בשבוע האחרון, ויותר מאלף עדיין מוגדרים נעדרים, בעיקר לנוכח קריסת הרשת הסלולרית באזור המקשה על מסירת מידע בזמן אמת. קורבנות בנפש נרשמו גם בשיטפונות בבלגיה, שם 20 איש נהרגו ועוד 30 עדיין נעדרים. בהולנד פונו אזרחים וטרם הצליחו להתמודד עם מפלס המים הממשיך לעלות.

לקחו דקות ספורות עד שתושבי עיירה משגשגת באחת מהמדינות העשירות בעולם הפכו להיות חסרי אונים אל מול שיטפון כבד שפקד אותם. על תושבי העיירה שולד שבגרמניה, היה להסתדר בעצמם שעה שמי הגשם הכבד חרבו את בתיהם וכל דבר עליו הסתמכו עד אותו הזמן.

כביש שנהרס אחרי השיטפונות במערב גרמניה. 16 ביולי 2021. רויטרס
כביש שנהרס אחרי השיטפונות במערב גרמניה, השבוע/רויטרס

בחלקים ממערב גרמניה, יותר מ-150 ליטרים של מי גשמים ירדו במשך 24 שעות, והביאו להצפתם של נהרות בעמקים שהם בדרך כלל שלווים. השיטפונות הרסו בתים ומערכות ביוב, ניתקו כבלי חשמל וטלפון - והותירו את התושבים המורגלים במותרות של מדינה מתקדמת ומתפקדת, חסרי כל, והמומים לנוכח אובדן חבריהם ושכניהם, שנספו באסון לו גרם מזג האוויר הקיצוני.

"זה היה נורא לא להיות מסוגל לעזור לאנשים", אמר תושב האזור פרנק תל. "השכנים נופפו לנו מהחלונות. בתים קרסו מימינם ומשמאלם, והם נותרו לכודים באמצע. היה לנו מזל, אנחנו שרדנו". הוא סיפר כי התושבים באזור, הנמצא דרומית לעיר בון, מתמודדים לבד אל מול המבול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
משאיות ורכבים בכביש מוצף בעקבות השיטפונות במערב גרמניה. 16 ביולי 2021. רויטרס
משאיות ורכבים בכביש מוצף בעקבות השיטפונות במערב גרמניה, השבוע/רויטרס

אף על פי ששירותי החירום והצבא התפרסו באזורים מוכי השיטפון, הם עדיין לא הצליחו להוריד בהם את מפלס המים, והתושבים עושים זאת בעצמם. "ממה שאני יכול לראות, הניקיון נעשה על ידי השכנים. החוואים משתמשים בטרקטורים שלהם לשם כך".

השיטפונות בגרמניה ב-2002, בהם מתו 21 בני אדם, הוכרזו אז על ידי כלי התקשורת כאירוע של "פעם במאה". כעת, הגשמים האחרונים הם חמורים בהרבה. נכון לעכשיו, יותר ממאה בני אדם מתו בגרמניה, ויותר מאלף מוגדרים עדיין נעדרים, בעיקר בשל קריסת רשתות הסלולר בחלק נרחב מהאזורים.

כביש מוצף בעקבות השיטפונות במערב גרמניה. 16 ביולי 2021. רויטרס
כביש מוצף בעקבות השיטפונות/רויטרס
הריסות בעיירה שולד מוצף בעקבות השיטפונות במערב גרמניה. 15 ביולי 2021. רויטרס
הריסות בעיירה שולד במערב גרמניה/רויטרס

התושבים במערב גרמניה לא האמינו עד כמה מהר הדברים התדרדרו במחוזותיהם. ביום רביעי, כשעלה מפלס המים בביתו של מייקל לאנג, סוחר יין באזור, הוא שיתף פוסטים בפייסבוק כדי להזהיר את חבריו מהשיטפונות הקרבים. "אני מתפנה עכשיו, שמרו על עצמכם", הוא אמר בקטע וידאו, כשמאחוריו גועש נהר אהל. על אף קור הרוח בו אמר את הדברים, בפניו היתה ניכרת דאגה.

ביום שישי, כשעמד מעל הכפר ההרוס שלו, קור הרוח הזה נעלם. "כל התשתית נעלמה", אמר חנוק מדמעות. "הבית שלנו עדיין עומד, אבל שום דבר אחר לא".

צוותי חילוץ אוסטרים ברחובות העיירה המוצפת פפינסטר שבבלגיה. 16 ביולי 2021. רויטרס
צוותי חילוץ אוסטרים ברחובות העיירה המוצפת פפינסטר שבבלגיה, השבוע/רויטרס

גם בלגיה נפגעה קשות כתוצאה מהשיטפונות. שרת הפנים הבלגית אנלי ורלינדן אישרה היום כי יותר מ-20 בני אדם נספו באסון ועוד כ-20 מוגדרים נעדרים. המשבר גרם לתושבים באזורים נרחבים בדרום ובמזרח המדינה להישאר בבתיהם. ראש ממשלת צרפת ז'אן קסטקס הודיע כי מדינתו שלחה סיוע צבאי למקומות שהוצפו אצל שכנתה.

מפלס המים בנהר מז, הזורם בין בלגיה להולנד, נותר גבוה, ומספר סכרים נמצאים כעת בסכנת קריסה. בשל החשש משיטפון, הרשויות בעיירה ההולנדית ונלו פינו כ-200 מטופלים בבית חולים השוכן באזור.

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה אמר כי הממשלה הכריזה על האזור כמוכה אסון, ומתוקף כך עסקים ותושבים בו יהיו זכאים לפיצויים. מלך הולנד וילם-אלכנסדר ביקר שם אמש וכינה את המראות שנראו בו "קורעי לב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully