וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי בגישה: לראשונה זה 17 שנה נבחרה אישה לראשות מועצה דתית

עודכן לאחרונה: 16.7.2021 / 13:28

השר לשירותי דת מתן כהנא הודיע אמש כי חיה קליגר תעמוד בראש המועצה הדתית בעמק יזרעאל. כהנא, שעם כניסתו לתפקיד הודיע כי לא יאפשר הקמת מועצה דתית בישראל מבלי שיהיה בהרכבה "ייצוג נשים הולם", אמר אחרי ההודעה: "יש חשיבות עליונה בשילוב נשים בתפקידי מפתח במועצות"

השר לשירותי דת מתן כהנא הודיע אמש (חמישי) כי חיה קליגר נבחרה לעמוד בראש המועצה הדתית בעמק יזרעאל, ותהיה האישה הראשונה זה 17 שנה שתעמוד בראש מועצה דתית. קליגר, בת 71, תושבת מושב שדה יעקב, כיהנה משנת 2000 בתפקיד מזכירת המועצה הדתית-אזורית שדה יעקב עמק יזרעאל וניהלה שם את המועצה הדתית.

כפי שפורסם בוואלה!, עם כניסתו לתפקידו, החל כהנא בתהליך בחירת הרכבי המועצות הדתיות ברחבי הארץ, והודיע כי לא יאפשר הקמת מועצה דתית בישראל מבלי שיהיה בהרכבה "ייצוג נשים הולם". לאחר ההודעה על היבחרה של קליגר לתפקיד, אמר כהנא כי יש "חשיבות עליונה במינוי נשים ושילובן בתפקידי מפתח מנהליים במועצות הדתיות".

שר הדתות מתן כהנא לצד חיה קליגר, האישה הראשונה זה 17 שנה שתעמוד בראש מועצה דתית. -, אתר רשמי
"יש חשיבות עליונה במינוי נשים". קליגר לצד כהנא/אתר רשמי, -

הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, שמופיעות גם בהנחיות המשרד לשירותי דת, קובעות כי לפחות 30% מחברי המועצה צריכות להיות נשים. בפועל, עוד בחירתה של קליגר לתפקיד מהווה שינוי בתפיסת המשרד לשירותי דת, כשלפני פיזור המועצות הקבועות, הייצוג של נשים היה נמוך יותר. בתקופה בה כיהנו ממונים זמניים, כמעט ולא כיהנו נשים בתפקידי מפתח.

ראש המועצה אייל בצר, בירך על המינוי הצפוי ואמר כי "חיה הייתה מזכירת המועצה הדתית ב-20 השנים האחרונות וניהלה ביד רמה את התרבות היהודית והמועצה הדתית, בערכיות, אהבת אדם ואדמה והמקום, לשביעות רצונם המרובה של כל תושבי העמק. אנו גאים ושמחים על בחירתה לתפקיד חשוב זה ובטוחים שהיא תמלא אותו במסירות רבה וביראת קודש, כראוי לאשת המעשה שהיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully