וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לתקנות: בר-לב מינה פרויקטור לאכיפת הגבלות הקורונה - ללא מכרז

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 21:45

השר לביטחון הפנים הודיע מוקדם יותר היום על מינויו של תת-אלוף (במיל') בן-אברהם לתפקיד אכיפת התקנות. אלא שלפי גורם בכיר אמר לוואלה! כי המינוי בוצע לכאורה על דעת השר, בניגוד לחוק המכרזים. בלשכת השר לא הכחישו: "טרם נערכה התקשרות עם התא"ל"

השר לביטחון פנים עמר בר-לב הודיע הבוקר (חמישי) על מינויו של תת-אלוף (במיל') עמוס בן-אברהם לתפקיד פרויקטור אכיפת הקורונה, בעקבות החלטת קבינט הקורונה על העברת האחריות לכלל אכיפת הבידודים לידי המשרד לביטחון פנים. אלא שלפי גורם בכיר במערכת אכיפת החוק וכן בהתאם לתגובה שנמסרה מלשכת השר עולה כי המינוי בוצע בניגוד לחוק המכרזים.

לפי הגורם, השר קבע את המינוי על דעת עצמו. "לא ניתן להכריז על מינוי לתפקיד כזה בלי מכרז. זה חמור ששר ממנה ללא מכרז", הדגיש הבכיר במערכת אכיפת החוק, "זה עוד סממן של חוסר הניסיון והבקיאות שלהם, הם לא שואלים ולא מנסים ללמוד את עבודת המשרד ואיך עובד השירות הציבורי".

לדברים הצטרף גורם בכיר בנציבות שירות המדינה, שהבהיר במפורש כי המינוי לתפקיד מחייב בקיום מכרז. "לא יעלה על הדעת שהשר מוציא הודעות לתקשורת על מינוי בשירות הציבורי, ורק אחר כך פונה לנציבות שירות המדינה", אמר.

עומר בר לב, מפלגת העבודה. ראובן קסטרו
"לא ניתן להכריז על מינוי לתפקיד כזה בלי מכרז". בר-לב/ראובן קסטרו

עמוס בן אברהם שירת בין היתר כמפקד סיירת מטכ"ל, מפקד מפקדת כוחות אוויר מיוחדים, מפקד בה"ד 1, וכן כמפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה. בהודעת השר מהבוקר נכתב כי "בן-אברהם יתאם בין שוטרי משטרת ישראל, מרכז השלטון המקומי שיפעיל כ-1,600 פקחים ברשויות עירוניות ומקומיות, משרד הבריאות, ראשות שדות התעופה וכל זאת תוך ניצול טכנולוגיות מתקדמות לשיפור האכיפה".

בעת פניית וואלה! ללשכת השר לביטחון הפנים, לא הכחישו לכאורה את הדברים: "המשרד לביטחון הפנים פועל אך ורק לפי חוק חובת המכרזים, ככל משרד ממשלתי. לגבי התקשרות ספציפית זאת, טרם נערכה התקשרות עם תא"ל (במיל.) עמוס בן-אברהם".

מנציבות שירות המדינה נמסר כי: "היום נתקבלה בקשת המשרד להקים משרה. טרם הועברו כל הנתונים והמאפיינים. כאשר יתקבלו כל הנתונים מהמשרד ותוקם המשרה, בכפוף לאישור תקציבי, היא תיעשה על פי הכללים המחייבים, שבדרך כלל כרוכים בתהליך מכרזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully