וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלופה השנייה בצה"ל: גנץ אישר את מינויה של תומר-ירושלמי לפרקליטה הצבאית הראשית

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 17:12

שר הביטחון החליט על המינוי בהמלצת הרמטכ"ל ולאחר התייעצות עם מנדלבליט. תא"ל תומר-ירושלמי תהיה האישה הראשונה שתכהן בתפקיד, וכן האישה השנייה בתולדות הצבא שתקודם לדרגת אלוף. גנץ: "משפטנית מעולה שתגן על חיילי צה"ל; בטוח שהיא לא תהיה האלופה האחרונה"

תא"ל יפעת תומר-ירושלמי תמונה לפרקליטה הצבאית הראשית בצה"ל, לפי החלטת שר הביטחון בני גנץ ובהמלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי - כך הודיע היום (חמישי) משרד הביטחון. תומר-ירושלמי, שמכהנת כיועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, תעלה בדרגה, וכך תהיה האלופה השנייה בתולדות צה"ל, וכן האישה הראשונה שתכהן בתפקיד. היא תחליף את אלוף שרון אפק, בתום כהונה של כשש שנים.

השר גנץ שיבח את תומר-ירושלמי, ואמר כי היא "קודם כל משפטנית מעולה, בעלת ניסיון ורקע נרחב בכלל התחומים של עשיית הפרקליטות הצבאית. אני בטוח שהיא תמלא את התפקיד באופן מצויין תוך התמודדות עם המשימות המורכבות שעל הפרק, ובהן המשך ההגנה על חיילי צה"ל, על הדין הבינלאומי, וסיוע לדרג המבצעי במילוי תפקידו לפי החוק". טרם המינוי, גנץ התייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבעצמו כיהן בעבר בתפקיד.

יפעת תומר-ירושלמי. דובר צה"ל
"בעלת ניסיון ורקע נרחב". תומר-ירושלמי/דובר צה"ל

גנץ ציין כי תומר-ירושלמי קידמה רפורמות חשובות למען נשות הקבע, ואת הטיפול בהטרדות מיניות. "כשר הביטחון, אני גאה למנות אותה לאישה השנייה בדרגת אלוף בצה"ל, ואני בטוח שהיא לא תהיה האחרונה". הוא הוסיף והודה לאלוף אפק, "שביצע את תפקידו באופן מעורר השראה, וסייע רבות לחיזוק הפרקליטות, ולהישגים המבצעיים של צה"ל".

תא"ל תומר-ירושלמי כיהנה בעבר בתפקיד ראש מחלקת ייעוץ וחקיקה בפרקליטות הצבאית וכשופטת צבאית וסגנית נשיאה בבית הדין הצבאי ביפו. היא בעלת תואר שני בהצטיינות יתרה במשפטים מבית הספר למשפט צבאי שרלוטסוויל וירג'יניה בארצות הברית, ותואר שני במשפטים בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב.

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי מיש עתיד היתה האישה הראשונה בתולדות צה"ל שמונתה לדרגת אלוף בצה"ל, והיא כיהנה כראש אגף כוח האדם.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • פצ"ר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully