וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי מפלגות הקואליציה יתכנסו לדיון ראשון על תקציב המדינה

15.7.2021 / 16:23

ליברמן ואנשי המקצוע במשרד האוצר יציגו את עיקרי התקציב וחוק ההסדרים. בשבוע שעבר, השר הציג לראש הממשלה בנט את עיקרי התכנית הכלכלית ל-2022-2021, שהמועד האחרון לאישורה הוא בסוף נובמבר. התכנית תקדם רפורמה שנועדה להורדת עלויות הייבוא והוזלת יוקר המחיה

ראשי מפלגות הקואליציה יתכנסו הערב (חמישי) בתל אביב לדיון ראשון על תקציב המדינה. שר האוצר אביגדור ליברמן ואנשי המקצוע במשרד האוצר יציגו לראשי המפלגות את עיקרי התקציב וחוק ההסדרים. בשבועות האחרונים, מאז נכנס ליברמן למשרד האוצר, קיים סדרת פגישות עם שרי הממשלה ובכירי משרדו. בשבוע שעבר הוא הציג לראש הממשלה נפתלי בנט את עיקרי התכנית הכלכלית לשנים 2022-2021, שצריכה להיות מאושרת בכנסת עד סוף נובמבר.

התכנית כוללת בין היתר רפורמה בתקינה שנועדה להוריד את עלויות הייבוא ולסייע בהוזלת יוקר המחיה, צעדים להגברת התחרות בבנקים, תכנית לקידום ההייטק ופיתוח תשתיות בעולמות התחבורה, הדיור, האנרגיה והטכנולוגיה. כמו כן, התכנית תקדם טיפול ברגולציה, תחרותיות, שדרוג שירותים ציבוריים, ייעול המגזר הציבורי ועוד.

ליברמן. יונתן זינדל, פלאש 90
"טיפול ביוקר המחיה בישראל", ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

המועד האחרון לאישור תקציב המדינה הוא 140 יום מהקמת הממשלה, בנובמבר, ובהתאם להסכם הקואליציוני - הממשלה פועלת להעברת תקציב דו שנתי ל-2021 ו-2022. הפעם האחרונה שבה אושר תקציב מדינה היתה ב-2018, ומאז, בשל מערכת הבחירות והפלונטר הפוליטי, לא עבר תקציב מדינה, והממשלה פעלה על פי תקציב המשכי.

במקביל, השר ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי פרסמו היום הודעה משותפת בה פירטו את ההסכמות לגבי תכנית רוחבית לפתיחת המשק לייבוא והפחתת יוקר המחיה, שתהיה חלק מחוק ההסדרים. לפי ההודעה, התכנית, המתבססת על רפורמה שנערכה בשוויץ בשנת 2010, "צפויה להפחית את הנטל הרגולטורי על יבואנים, במיוחד קטנים ובינוניים; התחרות תגדל, דבר שיוביל לירידת מחירים ולחיסכון משקי של כחמישה מיליארד שקלים. כמו כן, מגוון המוצרים שישווקו בארץ צפוי להתרחב משמעותית".

טקס חילופי שרים במשרד הכלכלה- אורנה ברביבאי ועמיר פרץ, 14 ביוני 2021. שריה דיאמנט, פלאש 90
"לחזק את כושר התחרות של המגזר העסקי", ברביבאי/פלאש 90, שריה דיאמנט

ליברמן מסר כי: "פתיחת השוק לייבוא ולתחרות היא השלב הראשון בסל הפתרונות שאני מקדם לטיפול ביוקר המחיה בישראל. אין סיבה שמוצר שמאושר לשימוש בארצות הברית ואירופה יידרש לאישורים ולתקינה שונה בישראל".

ברביבאי הוסיפה כי הרפורמה "מצטרפת לשורת רפורמות, ובראשן הרפורמה ברגולציה, שמטרתן לחזק את כושר התחרות של המגזר העסקי, להפחית חסמים לפעילות עסקית, להגביר את יעילות המשק ולהגדיל את הפריון, וזאת במטרה להביא לצמיחה גבוהה של הכלכלה לרבות הייצור והתעשייה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully