וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב תבוסה לקואליציה: לאחר שיו"ר הכנסת טעה בהצבעה - חוק הדיינים נפל

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 12:59

לאחר שבהצבעה על חוק הדיינים בקריאה השלישית נרשם שוויון 51 בלוח האלקטרוני של ההצבעות, הועלו טענות מצד הקואליציה כי נפלה טעות בהצבעה. באופוזיציה תקפו: "אין פה טעות טכנית ותום לב אלא חוסר רצינות בהצבעה"

בווידאו: שוב תבוסה לקואליציה: לאחר שיו"ר הכנסת טעה בהצבעה - חוק הדיינים נפל/ערוץ כנסת

חוק הדיינים שקידמה הקואליציה נפל היום (חמישי) בהצבעה במליאה לאחר שיו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי טעה בהצבעתו. לאחר שבהצבעה על חוק הדיינים בקריאה השלישית נרשם שוויון 51 בלוח האלקטרוני של ההצבעות, הועלו טענות מצד הקואליציה כי נפלה טעות בהצבעה. מליאת הכנסת יצאה להפסקה של עשר דקות לקבלת ייעוץ משפטי, ובהמשך אמר יו"ר הכנסת מיקי לוי כי טעה בהצבעה.

התבוסה של הקואליציה באה לאחר דיונים ארוכים במליאת הכנסת שהחלו אתמול בשעה 11 בבוקר. האופוזיציה הגישה שורה ארוכה של הצעות חוק ועל הצעות הקואליציה הגישו עשרות הסתייגויות, זאת בניסיון להתיש את הקואליציה. הדיונים נמשכו קרוב ל-24 שעות ברציפות

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) אמר בתגובה כי "הממשלה שהוקמה בחטא ממשיכה לנסות לגנוב. יו"ר המליאה מיקי לוי הצביע בטעות אחרי זמן ההצבעה ובניגוד לתקנון. הצבעתו אחרי הזמן גרמה להפסד הקואליציה בהצבעה וכעת מנסים להכשיר זאת במרמה. בושה".

מהומה במליאת הכנסת 15 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
עימותים במליאת הכנסת. הבוקר/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ אורי מקלב טען כעת בבירור המשפטי אצל יו"ר הכנסת כי על פי תקנון הכנסת הצבעתו תקפה, היות ואחרים היסבו את תשומת ליבו לאחר יותר משתי דקות מתום ההצבעה להצבעתו בניגוד לקואליציה, אם היה טעות היה שם לב מיד ומודיע על כך. לדבריו, "אין פה טעות טכנית ותום לב אלא חוסר רצינות בהצבעה".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין אמר לאחר ההצבעה כי "ההישג שלנו חסר תקדים. חודש בלבד עבר מאז הוקמה ממשלת ההונאה, ופעם אחר פעם אנחנו מצליחים להפיל הצעות חוק של הממשלה. נמשיך לפעול בכל הכוח נגד הממשלה הרעה הזו, עד שנפיל אותה".

מליאת הכנסת 13 ביוני 2021. ראובן קסטרו
הצביע בטעות וחוק הדיינים נפל. יו"ר הכנסת מיקי לוי/ראובן קסטרו

על פי ההצעה, בוועדה למינוי דיינים יהיו 13 חברים: שני הרבנים הראשיים לישראל; שני דיינים של בית הדין הרבני הגדול, שייבחר חבר דייניו לשלוש שנים; לפי התיקון שאושר, לממשלה יהיו 3 נציגים בוועדה (במקום שניים כיום): שר המשפטים (שהממשלה רשאית, בהסכמתו, למנות שר אחר במקומו), השר לשירותי דת, וחבר אחר של הממשלה שייבחר על ידה; שני עורכי דין, שייבחרו על ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין לשלוש שנים; לפי התיקון שאושר, יכהנו בוועדה שתי טוענות רבניות (במקום טוענת רבנית אחת כיום), שייבחרו האחת על ידי שר המשפטים והשנייה על ידי השר לשירותי דת, תוך שלושה חודשים ממועד כינון ממשלה חדשה.

בנוסח החוק נקבעו הוראות מעבר שונות, בין היתר, גם הוראה הקובעת כי תקופת כהונתה של הטוענת הרבנית שמונתה לפני כניסתו לתוקף של חוק זה, תסתיים בתוך שנה מיום התחילה של החוק. עם תום כהונתה ימנה השר לשירותי דת טוענת רבנית במקומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully