וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: בולסונארו מאושפז בעקבות שיהוקים וחסימת מעיים

הנשיא עומד בפני ניתוח אפשרי, ושביעי במספר מאז שנדקר בבטנו בקמפיין הבחירות ב-2018. הוא פונה במטוס של חיל האוויר לבית חולים פרטי בסאו פאולו, ולטענת הרופאים מצבו טוב. "אתגר נוסף מניסיון ההתנקשות של איש שמאל שניסה למנוע ניצחון ממיליוני ברזילאים"

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו מאושפז בבית חולים בברזיליה, 14 ביולי 2021. טוויטר, אתר רשמי
יקבל "טיפול קליני שמרני". בולסונארו בבית החולים/אתר רשמי, טוויטר

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו סובל מ"חסימת מעיים" והוא עשוי לעבור ניתוח חירום. הנשיא הימני קיצוני בן ה-66 אושפז אחרי שיהוקים מתמשכים שעליהם התלונן בשבוע שעבר אחרי ניתוח השתלת שיניים בתחילת החודש.

בולסונארו נלקח תחילה לבית חולים צבאי בבירה ברזיליה, אך לאחר מכן הוא הועבר במטוס של חיל האוויר לסאו פאולו לצורך אשפוזו בבית החולים הפרטי וילה נובה סטאר. הרופאים אמרו שהוא הוא עבר בדיקות קליניות, מעבדתיות והדמיה והוא מוחזק לעת עתה בבית החולים.

"הוא במצב רוח טוב ומרגיש טוב", מסרה אתמול לשכת הנשיאות. בולסונארו טופל בברזיליה על ידי אנטוניו מקדו, שניתח את הנשיא כמה פעמים מאז שנדקר בבטנו ב-2018 במהלך קמפיין הבחירות.

מבית החולים נמסר כי בשלב ראשון, נשיא ברזיל יקבל "טיפול קליני שמרני". אם הוא אכן יזדקק לניתוח, יהיה זה השביעי במספר מאז שנדקר על ידי חבר לשעבר במפלגת הסוציאליזם והחופש, סיעה שהתפצלה ממפלגת הפועלים של הנשיא לשעבר לואיז אינאסיו לולה דה סילבה, שצפוי להיות יריבו המרכזי של בולסונארו בבחירות בשנה הבאה.

"זהו אתגר נוסף כתוצאה מניסיון ההתנקשות שביצע איש שמאל כדי למנוע את הניצחון של מיליוני ברזילאים שרצו שינוי בברזיל", צייץ בולסונארו. "זו מתקפה אכזרית לא רק נגדי אלא נגד הדמוקרטיה".

המטוס הנשיאותי של נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו נוחת בסאו פאולו לקראת העברתו לאשפוז בבית חולים, 14 ביולי 2021. רויטרס
המטוס הנשיאותי של בולסונארו נוחת בסאו פאולו, אתמול/רויטרס

בולסונארו סיפר בשיחה עם תחנת רדיו מקומית בשבוע שעבר כי "זה קרה לי בעבר, אולי בגלל התרופות שאני לוקח, יש לי שיהוקים 24 שעות ביממה"".

ביום שלישי בלילה, בולסונארו, שנראה עייף, התלונן בפני תומכיו מחוץ למעונו הרשמי בברזיליה על בעיית השיהוקים. "אנשים, הקול שלי נעלם. אם אני מתחיל לדבר הרבה, השיהוקים חוזרים, הם כבר חזרו", אמר.

בולסונארו גם חלה בקורונה בשנה שעברה, אף שהוא סבל מתסמינים קלים והוא לא נזקק לטיפול בבית חולים. הוא אושפז בזמן שהסנאט חוקר את התנהלותו לאורך מגיפת הקורונה, שבה זלזל ללא הרף ושגבתה את חייהם של 540 אלף איש בברזיל. החקירה הוארכה היום ב-90 יום נוספים.

בולסונארו נחקר גם על ידי התובע הכללי בשחד שלא פעל למנוע מעילה בכספי ציבור במסגרת רכש חיסוני הקורונה, על אף שקיבל מידע על כך. האופוזיציה לוחצת על יו"ר בית הנבחרים לפתוח בהליכי הדחה נגד בולסונארו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully