וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מחכה לראיסי: שיחות הגרעין לא יחודשו עד חילופי השלטון

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 9:10

מקור דיפלומטי אמר כי בטהראן רוצים להמתין עד אמצע החודש הבא, אז יתחלף הממשל בטהראן. סבב השיחות השישי ננעל ביוני, ללא תאריך ידוע על חידושן. ארה"ב: ההצעה שלנו לא תהיה על השולחן לנצח

אבראהים ראיסי, נשיא איראן הנבחר, במסיבת עיתונאים ראשונה, טהראן, 21 ביוני 2021. רויטרס
יחליף את רוחאני בחודש הבא. ראיסי במסיבת עיתונאים בחודש שעבר/רויטרס

איראן לא מוכנה לחדש את שיחות הגרעין עד תחילת כהונתו של הנשיא הנבחר איברהים ראיסי בחודש הבא - כך אמר הלילה (חמש) מקור דיפלומטי. המקור, שדיבר בעילום שם, אמר כי איראן העבירה את המסר הזה לגורמים אירופיים, הפועלים לתיווך במשא ומתן העקיף עם וושינגטון. לפי ההערכות כרגע, השיחות בווינה לא יתחדשו לפני אמצע החודש הבא.

"הם לא מוכנים לחזור לפני הממשלה החדשה", אמר המקור. הוא ציין כי לא ברור אם המועד הוא כניסתו הרשמית של ראיסי לתפקיד ב-5 באוגוסט או הקמת ממשלתו. "אנחנו עכשיו מדברים על משהו שהוא לא לפני אמצע אוגוסט", הוסיף המקור.

השיחות להצלת הסכם הגרעין, שממנו פרש נשיא ארצות הברית הקודם דונלד טראמפ ב-2018, החלו באפריל. אך הן לא חודשו מאז תום הסבב השישי שלהן ב-20 ביוני, מבלי שהיה ברור מתי הן יימשכו. המחלוקת נסובות סביב השאלה איזו סנקציות יוסרו בתמורה להפסקת ההפרות של איראן.
דוברת של מחלקת המדינה אישרה כי איראן ביקשה זמן נוסף על מנת להשלים את העברת השלטון.

"היינו מוכנים להמשיך במשא ומתן, אבל האיראנים ביקשו זמן נוסף כדי להתמודד עם העברת הנשיאות", אמרה. "כשאיראן תסיים עם התהליך הזה, אנחנו מוכנים לחזור לווינה להמשך השיחות שלנו. אנחנו עדיין מעוניינים בחזרה הדדית לקיום ההסכם, אך כפי שבלינקן הבהיר, ההצעה הזאת לא תהיה על השולחן לעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully