וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלבה פיג'י ברחה מביתה ונעלמה. כעבור שנתיים היא הושבה לבעליה: "כאילו לא נפרדנו"

16.7.2021 / 21:00

הכלבה אותרה על ידי פקח כשהיא משוטטת ברחוב בג'סר א-זרקא. לאחר שבדק את השבב, הוא הצליח ליצור קשר עם אם המשפחה, שנסעה מיד לקחת אותה. "הייתי בטוחה שהיא כבר שכחה אותנו, ואז התחלתי לדבר איתה בצרפתית, והיא נזכרה"

כלבה שנעלמה מבית בעליה בנתניה לפני כשנתיים אותרה בשבוע שעבר בג'סר א-זרקא, והושבה למשפחתה. הכלבה פיג'י, שברחה משער הבית הפתוח ולא שבה, נמצאה על ידי פקח של איגוד ערים וטרינרי שומרון ביישוב הערבי כשהיא משוטטת ברחוב.

הבעלים, ג'ואנה ואליהו קוסקס, עולים מצרפת, מעולם לא שכחו את הכלבה וסיפרו על היום בו היא נעלמה. "בזמן שעשיתי ניקיון של פסח באפריל 2019, הדלתות היו פתוחות והיא יצאה. ברחה. חשבתי שכמו תמיד היא יצאה להתרענן, שהיא תעשה סיבוב וכמו תמיד תחזור", סיפרה ג'ואנה בת ה-35. "אבל לא. חיכינו שעות, סרקנו את האזור. שאלנו שכנים שמכירים. למרבה הצער שלנו ושל הילדים היא לא שבה".

"ככה במשך שבועיים-שלושה המשכנו בחיפושים, אחרי זה התקשרנו גם למשטרה ולכל הווטרינרים באזור, וכשאף אחד לא ראה ולא שמע אנחנו הבנו שמישהו כנראה לקח אותה. הילדים היו ממש עצובים ובכו הרבה", סיפרה האם. השניים, הורים לחמישה ילדים, אמרו גם כי מאז היעלמותה, המשפחה לא הסכימה לקבל הביתה כלב אחר.

בווידאו: מפגש של המשפחה על הכלב שאבד לפני שנתיים/צילום: באדיבות המשפחה

חלף זמן, ג'ואנה הספיקה בינתיים ללדת ילד רביעי ואף חמישי, המשפחה אף העתיקה את מקום מגוריה בתוך נתניה. "הילדים שאלו כל הזמן מה יקרה אם פיגי' תחזור ולא נהיה בבית", אמרו ההורים. "הייתי מרגיעה אותם שהיא חכמה ואם היא תרצה לחזור היא תחזור. כלב חדש לא קנינו. בעלי אליהו אני והילדים אמרנו כל הזמן או פ'יגי או שום דבר אחר".

"לפני שבוע, הטלפון צלצל. על הקו הייתה אישה מאיגוד ערים לווטרינריה והיא שואלת אותי בזהירות אם יש לי כלב, אמרתי כן, פיג'י, ואז היא סיפרה לי שמצאו אותו".

היא מספרת בהתרגשות על תחושותיה באותם רגעים: "אני הייתי בהלם. חשבתי שאולי לא הבנתי אותה. ביקשתי ממנה שתחזור שוב על מה שהיא אומרת, התחלתי לבכות מרוב התרגשות. לא יכולתי כמעט לדבר. שאלתי אותה אם היא בריאה, אם היא לא פצועה או חבולה והיא הרגיעה אותי ושאלה מתי אני רוצה לבוא לקחת אותה".

"אמרתי שמיד, החלטתי שאני עוד לא מספרת לבעלי והילדים, ובאמת תוך זמן קצר נסעתי במשך 45 דקות עם חברה למשרדי האיגוד ליד מענית שקיבל את פיג'י מהפקח שמצא אותה בכפר ג'סר א-זרקא".

הכלב שנעלם בנתניה התגלה אחרי שנתיים בג'סר א-זרקא. באדיבות המצולמים
שנתיים לא קלות עברו על פיג'י/באדיבות המצולמים

היא מספרתי כי הייתה בטוחה שפיג'י כבר שכחה אותה. "באמת בהתחלה היא יצאה והסתובבה סביבי ואז התחלתי לדבר איתה בצרפתית, והיא נזכרה ורואים שהיא עוד מבינה הכול. היא לא שכחה אותנו בכלל. לקחנו אותה הביתה, והייתה התרגשות גדולה של בעלי ושל הילדים".

לדבריה "עכשיו היא איתנו, כאילו אף פעם לא נפרדה מאיתנו. צריכה עדיין להתרגל. היא כבר לא בורחת. אפילו מפחדת מחברת זרים. גם כשיוצאים איתה לטיול בחוץ. שני וטרינרים ראו אותה ואמרו שהיו לה כנראה שנתיים לא קלות. אמרו לי שכנראה לקחו אותה כדי לעשות גורים ולמכור אותם. רואים שיש לה בטן גדולה. היא עצובה".

"הילדים אומרים שבטיולים בחוץ נראה שהיא מחפשת גורים שלה אבל לא מוצאת. היא צריכה הרבה אהבה ושקט ואת זה אנחנו משתדלים לתת לה כמה שיותר".

הכלב שנעלם בנתניה התגלה אחרי שנתיים בג'סר א-זרקא. באדיבות המצולמים
"פרק זמן של שנתיים הוא נדיר"/באדיבות המצולמים

מנכ"ל איגוד ערים וטרינרי שומרון ווטרינר ראשי באיגוד, ד"ר ריאד בדראן, סיפר כי פקח האיגוד, מואפק אבו חאטר, מכפר קרע מצא את הכלבה משוטטת בג'סר א-זרקא. "למזלנו היא עם שבב", סיפר ד"ר בדראן לוואלה!. "בדקנו את השבב והאמת שהתברר שהכלבה לא מדווחת במאגר הארצי. בדרך כלל רופא עירוני מדווח. מיד יצרנו קשר עם הבעלים, ותוך זמן קצר היא הגיעה לאסוף אותה. האיגוד חווה הרבה מקרים כאלה בהם הוחזרו כלבים שהלכו לאיבוד או נגנבו מבעליהם, אך פרק זמן של שנתיים הוא נדיר".

אילן שדה, יו"ר האיגוד וראש מועצה אזורית מנשה, מסר כי "תפקידו של האיגוד הוא בין השאר לדאוג לכך שכלבים משוטטים ימצאו בית. במקרה הזה השבנו את הכלב לביתו אחרי שנתיים. ניתנה לנו הזכות לגרום לשמחה גדולה לכלב ולבעלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully