וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת בנט נגד נתניהו: בתקופתו איראן הגיעה לנקודה הכי מתקדמת בתכנית הגרעין

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 14:21

בלשכת ראש הממשלה האשימו כי יו"ר האופוזיציה "העדיף לעסוק בבריסטולים במקום לקדם פעולות חיוניות" בנושא. זאת, לאחר שבמאמר בעיתון "ישראל היום" תקף נתניהו את בנט ולפיד וטען כי הם אינם קולניים מספיק מול ארצות הברית בנושא הסכם הגרעין

בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט תקפו היום (רביעי) את בנימין נתניהו והאשים אותו בהתקדמות איראן לעבר פצצה גרעינית. זאת בתגובה למאמר שפרסם הבוקר יו"ר האופוזיציה בעיתון "ישראל היום", ובו טען כי בנט וממשלתו אינם קולניים מספיק בהתנגדותם להסכם הגרעין.

"דבריו של יו"ר האופוזציה נתניהו בנושא הגרעין האיראני לא ייאמנו, אפילו בסטנדרטים שלו. הוא היה ראש הממשלה במשך 12 שנים, ועד לפני חודש, וההזנחה שלו היא שאיפשרה לאיראן להגיע לנקודה המתקדמת ביותר בתכנית הגרעין אי פעם. במבחן התוצאה - זהו כשלון חמור. הוא יודע זאת, ומנסה לזרוק את האחריות על אחרים", אמר גורם בלשכה.

"הוא העדיף לנאום עם בריסטולים ולעשות מופעי יח"צ במקום לקדם פעולות חיוניות. נאומיו כוונו בעיקר לציבור הישראלי כתעמולת בחירות, והביאו רק ליצירת אויבים, ולהרחקת תומכים. מעולם הפער בין רטוריקה למעשים לא היה גדול יותר. זו הירושה שבנט קיבל ומכאן הוא ינווט ויתקן בכל הכלים שעומדים לרשותו", הוסיף.

בווידאו: בנט עונה לנתניהו וחבריו לאופוזיציה וקורא להם "החמוצים החדשים"/צילום: ערוץ הכנסת

במאמר שפורסם הבוקר תקף נתניהו את בנט ואת ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד. "אין מקום כאן לפרט את המכלול העצום של הפעולות שביצענו נגד תוכנית הגרעין של איראן שנועדה להשמידנו. את הפעולות הללו עשינו לפעמים בידיעת ארה"ב, ולפעמים ללא ידיעתה וללא קבלת הסכמה ממנה", כתב נתניהו. "הבהרתי גם פומבית שנמשיך לעשות את כל הדרוש להבטיח את ביטחונה של ישראל - עם הסכם או בלי הסכם בין ארה"ב לאיראן. והנה, תוך שבוע מהקמת הממשלה, ראש הממשלה בפועל יאיר לפיד ביטל כליל מדיניות זו. הוא פגע פגיעה אנושה בחופש הפעולה של ישראל כשבאופן מדהים הוא התחייב לאמריקנים על מדיניות של 'אין הפתעות'. אני שואל: מה יקרה אם וכאשר תחזור ארה"ב להסכם הגרעין - האם מישהו חושב שהיא תסכים לפעולות צבאיות של ישראל שיסכנו הסכם זה? וכשלפיד ובנט ידווחו מראש לארה"ב על פעולה צבאית מתוכננת והיא תתנגד לה, האם מישהו באמת מאמין שלפיד, בנט וחבריהם יוציאו פעולות אלה אל הפועל?".

"פעלנו במשך שנים לשכנע את דעת הקהל האמריקנית ומנהיגים חשובים בארה"ב להיאבק בתוכנית הגרעין האיראנית ולהטיל על איראן סנקציות משתקות. עשינו זאת באינספור ראיונות בתקשורת האמריקנית, בנאומים באו"ם וכמובן בקונגרס האמריקני. פעולותינו תרמו לכך שהממשל האמריקני הקודם פרש מהסכם הגרעין המסוכן עם איראן והטיל עליה סנקציות משתקות אף יותר", הוסיף, "בימים האחרונים שואלים אותי חבריי מארה"ב: איך ייתכן שקולה של ממשלת ישראל לא נשמע בארה"ב נגד המרוץ חזרה אל הסכם הגרעין עם איראן?... במקום לדבר בפומבי בקול רם וברור, כדי לגייס את דעת הקהל האמריקנית לטובת ישראל ונגד החזרה להסכם הגרעין, הממשלה הנוכחית לא עושה דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully