וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמונים השחיתו את לוח הזיכרון לנספים באסון הר מירון: "נחצה קו אדום"

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 15:11

מבקרים באתר גילו את הלוח ההרוס, ונציגי המשפחות אמרו כי הגישו תלונה במשטרה בעקבות ההשחתה: "זהו ונדליזם מכוער שמעורר זעזוע ושאט נפש בליבו של כל יהודי באשר הוא. למצות עם האחראים את הדין"

בווידאו: תיעוד השחתת לוח הזיכרון לקורבנות האסון במירון/מצלמות אבטחה

לוח לזכרם של קורבנות אסון הר מירון הושחת על ידי אלמונים - כך גילו הבוקר (רביעי) מבקרים שהגיעו למקום, שהבחינו בלוח ההרוס.

בפורום משפחות הקורבנות באסון אמרו כי הגישו תלונה במשטרה בעקבות ההשחתה. "הלילה נחצה קו אדום, ונדליזם מכוער שמעורר זעזוע ושאט נפש בליבו של כל יהודי באשר הוא", מסרו בפורום המשפחות, "מצופה ממשטרת ישראל לפעול במיידי למען מציאת האחראים לוונדליזם המכוער הזה, ולמצות עמם את הדין".

מהמשטרה נמסר כי אכן קיבלו את הדיווח בנושא. "עם קבלת הדיווח, החלו שוטרי משטרת ישראל בפעולות לזיהוי ואיתור החשודים. בשלב זה החקירה בעיצומה ובמשטרה מבוצעות פעולות להביאם לחקירה".

כי לוח הזיכרון שהוצב באתר הרשב"י במירון  לזכר הרוגי אסון מירון הושחת. חדשות הסקופים, אתר רשמי
הלוח שהושחת, במירון/אתר רשמי, חדשות הסקופים

האסון אירע ביום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי, ונספו בו 45 בני אדם. 102 בני אדם נוספים נפצעו באירוע, שמצוין מדי שנה. זאת, עקב מעיכה וחנק שנגרמו בשל הדוחק הרב של הקהל. בעקבות האסון הכריזה הממשלה על יום אבל לאומי.

לפני כשלושה שבועות אישרה הממשלה את הקמתה של ועדת החקירה לאסון. עמדת הממשלה הקודמת, ובמיוחד זו של ראשי המפלגות החרדיות, הייתה נגד הקמת ועדת החקירה, אך ההמלצות על הקמתה הוכנסו להסכמים הקואליציוניים של ממשלת בנט-לפיד תחת סעיף מיוחד. את ההצעה להקמת ועדת החקירה הביאו לאישור הממשלה שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ ושר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully