וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש למבוכה: הקואליציה ביטלה את ההצבעה על אי הפללה של משתמשי קנאביס

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 21:12

ברגע האחרון נדחתה ההצבעה על הצעת החוק של ח"כ השכל, לפיה יש לפטור מרישום פלילי משתמשי קנאביס לצריכה עצמית. זאת, לאחר שלא הושג רוב, בעיקר לאור התנגדות רע"ם. עבאס: "זה חוק שמנוגד לדת, אנחנו באופן עקרוני נגד השימוש בסם". השכל הסכימה לדחיית ההצבעה בשבועיים

ההצבעה על הצעת החוק של חברי הכנסת שרן השכל, בועז טופורובסקי וגבי לסקי נדחתה הערב (רביעי) למועד אחר לאחר שהקואליציה לא השיגה לה רוב, בעיקר לאור התנגדות מפלגת רע"מ. יו"ר המפלגה מנסור עבאס אמר במליאה כי "זה חוק שמנוגד לדת, אנחנו באופן עקרוני נגד השימוש בסם הזה. כך היה וכך יהיה אבל מתוך השותפות עם הקואליציה אנחנו רוצים לדון. בואו ניתן לכך את ההזדמנות". לאחר שביקש זאת, ח"כ השכל הודיעה כי היא מסכימה לדחייה בשבועיים.

חברי כנסת באופוזיציה, בהם מיקי זוהר ושמחה רוטמן, תקפו כי מי שעומד בראשות הממשלה בפועל הוא מנסור עבאס. לדבריהם, הדחייה על ההצבעה באה לאחר דרישתו של עבאס, ובעקבות כך "הקואליציה מצייתת".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "למעלה ממיליון ישראלים צורכים קנבוס בצריכה מזדמנת, כאשר ציבור המשתמשים ברובו אינו ציבור עברייני. מדובר באנשים נורמטיביים מכל שכבות האוכלוסייה, אנשי אקדמיה, אנשי ציבור ועוד, אשר צורכים קנבוס בשעות הפנאי".

יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן ראשי המפלגות | שרן השכל  6 באפריל 2021. ראובן קסטרו
נרתעת מדחיית ההצבעה. השכל/ראובן קסטרו

עוד צוין בדברי ההסבר להצעת החוק כי "הצעת חוק זו לא נועדה לעודד שימוש בקנבוס או להניף דגל שכזה מבחינה חברתית. נהפוך הוא, הצעת החוק משאירה את הקנבוס כסם אסור בפקודת הסמים המסוכנים וקובעת קנס למי שיצרוך אותו במקומות ציבוריים או למי שיחזיק את הסם בכמות העולה על הכמות לשימוש עצמי אך שלא נועדה לסחר. יחד עם זאת, הצעת חוק זו תמנע את הפיכתם של אנשים בגירים ונורמטיביים לעבריינים בעיני החוק. הצעת החוק תאפשר את המשך חייהם הרגילים והמקצועיים ואת תרומתם לחברה ותמנע את הפגיעה הצפויה להם כתוצאה מרישום פלילי"

הצעת החוק של השכל מבקשת להסדיר את סוגיית האחריות הפלילית בעת שימוש בקנאביס לצריכה עצמית ולפטור מרישום פלילי את אלו העושים שימוש בקנאביס לשימוש עצמי בכמות המוגדרת בחוק ובאזור שאינו ציבורי. לפי ההצעה, נדרש לבטל את הוראת השעה הנוגעת לאי-הפללה שנחקקה בשנת 2018.

בתוך כך, יו"ר הקואליציה עידית סילמן, זעמה היום על חברי רע"ם שהודיעו רק ברגע האחרון שיש לחברי המפלגה קושי עם החוק. בפגישה עם ח"כ וליד טאהא אמרה סילמן: "למה אתם מחכים לרגע האחרון לעדכן אותנו? זה על סדר היום כבר יותר משבוע ורק עכשיו אנחנו מדברים". בקואליציה פועלים להשיג רוב להצעת החוק אך בינתיים ללא הצלחה, וייתכן כי ההצבעה תידחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully