וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהלך היסטורי לקידום זכויות האזרח": סער מקדם את חוק-יסוד זכויות המשפט

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 18:37

שר המשפטים הנחה את המשנה ליועמ"ש לגבש נוסח להצעת החוק, שבין היתר יכלול את הזכות להליך הוגן וזכויות עצורים. סער הסביר כי בקווי היסוד של הממשלה הוסכם לגבש צעדי דה-פליליזציה, שכן לחקיקת חוקי-יסוד נדרשת הסכמה של כל הקואליציה. "מחוייב לאזרח מול מערכות המדינה"

שר המשפטים גדעון סער מתכוון לקדם את חוק-יסוד זכויות המשפט, שיעגן את זכויות אזרחי ישראל בהליך הפלילי. סער הנחה את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עמית מררי, בתיאום עם היועמ"ש אביחי מנדלבליט, לגבש נוסח להצעת החוק. החוק, שיהיה עדכון נוסח לחוק משנת 1994, יכלול בין היתר את הזכות להליך הוגן, זכויות עצורים וכן את הכלל שאין עונשין אלא אם מזהירים. מטרת חוק-היסוד היא להפוך את זכויות האזרח לזכויות חוקתיות.

סער הגדיר את החוק כמהלך היסטורי שיקדם את זכויות האזרח, אותן ראוי לגבש בחוקה של המדינה. לחקיקת חוקי-יסוד נדרשת הסכמה של כל הקואליציה, ובהתאם לכך בתדרוך כתבים סער הסביר כי בקווי היסוד של הממשלה הוצג סעיף לפיו הצדדים מסכימים לגבש צעדים לדה-פליליזציה. "זכויות אדם במצבי חולשה תמיד היו מבחינתי דבר ראוי וחשוב".

כנס פעילים של תקווה חדשה 23 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"דבר ראוי וחשוב", סער/ראובן קסטרו

לפני כשבועיים, השר הפיץ תזכיר חוק לפסילת ראיה שהושגה שלא כדין, המכונה "חוק פירות העץ המורעל". הוא אמר כי הוא רואה ערך רב בעיגון החוק ובהרחבתו: "מדובר על מהלך חשוב המגן על שלושה ערכים חשובים: טוהר ההליך השיפוטי, הזכות של נאשמים להליך הוגן וחובת רשויות אכיפת החוק לפעול בגדרי החוק".

"כפי שהתחייבתי במערכת הבחירות ועם כניסתי לתפקיד - אני מחוייב לחזק את זכויות האזרח המתמודד בהליך המשפטי מול מערכות המדינה רבות העוצמה, וכך אעשה", הדגיש סער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully