וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג שוחח עם ארדואן: "לקדם צעדים לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני"

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 22:57

הנשיאים שוחחו לרגל כניסתו לתפקיד של הרצוג, והדגישו כי יחסי המדינות והמשך המגעים הם בעלי חשיבות למרות המחלוקות. הם עוד סיכמו על שיתופי פעולה בתחומי האנרגיה, התיירות והטכנולוגיה. היתה זו השיחה הראשונה בין נשיא טורקיה לבכיר ישראלי מיולי 2017

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום (שני) עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שבירך אותו על כניסתו לתפקיד. הנשיאים הדגישו בשיחה כי ישנה חשיבות רבה ביחסי ישראל וטורקיה למען ביטחון וליציבות במזרח התיכון, וכן בהמשך קיום המגעים בין שתי המדינות, למרות המחלוקות. "זאת, במטרה לקדם צעדים חיוביים לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני אשר יתרמו גם לשיפור ביחסי ישראל-טורקיה", כך נכתב מלשכת בית הנשיא. היתה זו השיחה הראשונה בין ארדואן לבכיר ישראלי מאז יולי 2017, אז הנשיא הטורקי שוחח עם הנשיא ריבלין על רקע משבר המגנומטרים בהר הבית.

הרצוג וארדואן ציינו בשיחתם כן כי ישנו פוטנציאל גבוה לשיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחומים רבים, בהם תחום האנרגיה, התיירות והטכנולוגיה. הנשיאים עוד סיכמו כי למרות מגיפת הקורונה, הסחר הדו צדדי בין המדינות ירחיב ויפתח את הקשרים הכלכליים.

גורמים בבית הנשיא ציינו כי הרצוג עדכן מראש בדבר השיחה את ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד וכן את שר הביטחון בני גנץ. עוד נאמר כי השיחה נמשכה כ-40 דקות.

טקס השבעת נשיא המדינה יצחק הרצוג. ראובן קסטרו
חשיבות בהמשך המגעים בין המדינות למרות המחלוקות. הרצוג/ראובן קסטרו
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, 26 באפריל 2021. רויטרס
שוחח לראשונה עם בכיר ישראלי מאז 2017. ארדואן/רויטרס

ביום שבת, הרצוג שוחח עם מלך ירדן עבדאללה, בשיחה שתוארה כ"ידידותית וחמה". מלשכתו של עבדאללה נמסר כי המלך הדגיש בפני הרצוג את חשיבות השגת השלום על בסיס פתרון שתי המדינות - כדרך היחידה להשגת יציבות וביטחון באזור. מלך ירדן הביע בשיחה את שביעות רצונו מחזרת היחסים המדיניים בין שתי המדינות למסלולם התקין בתקופה האחרונה.

הרצוג מצידו הדגיש את חשיבות היחסים האסטרטגיים בין המדינות לטובת קידום השלום והפיתוח האזורי, והבהיר וכי בכוונתו לסייע לחזק את הקשרים בין המדינות בתחומים אזרחיים שונים בהם הכלכלה והתיירות. הנשיא והמלך סיכמו לשמור על קשר שוטף, במטרה לפעול יחדיו לקידום שיתוף הפעולה לטובת המדינות והאזור כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully