וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בכנסת: ח"כ פינטו נשאה את נאום הבכורה - בשפת הסימנים; "את השראה לכולנו"

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 22:32

פינטו, בעלת מוגבלות שמיעה, אמרה כי "73 שנה המדינה לא מצליחה לתת מענה ראוי לבעלי מוגבלות, חוויתי זאת ממקור ראשון על בשרי ונפשי". חברי הכנסת האזינו לדבריה באמצעות מתורגמנית. רה"מ בנט: "אני לא זוכר שהתרגשתי ככה, את מביאה לכל ילד וילדה - עם או בלי מוגבלות"

בווידאו: נאום הבכורה של ח"כ שירלי פינטו בשפת הסימנים/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ שירלי פינטו (ימינה) נשאה היום (שני) את נאום הבכורה שלה בכנסת בשפת הסימנים. זו הפעם הראשונה בה נאום בשפת הסימנים נשמע מעל בימת המליאה. פינטו, בעלת מוגבלות שמיעה, אמרה כי "לצערי, מדינת ישראל כבר 73 שנה לא מצליחה לתת מענה ראוי לאנשים עם מוגבלות - חוויתי זאת על בשרי ונפשי".

עוד אמרה פינטו כי "בשמי ובשם מיליוני אזרחי ואזרחיות ישראל עם מוגבלות, בשם אזרחי ישראל כולה, מתחייבת אני" וזכתה למחיאות כפיים סוערות במליאה, וכן מבני משפחתה שישבו ביציע. ראש הממשלה נפתלי בנט עליה אחריה לדוכן, בירך ברכת שהחיינו ואמר: "שירלי, אני לא זוכר שהתרגשתי ככה. הבאת, ואת מביאה בהיותך ובמי שאת כבוד למדינת ישראל ותקווה לכל ילד וילדה במדינת ישראל עם מוגבלות וגם ילדים בלי מוגבלות. את השראה לכולנו".

פינטו הבטיחה בנאומה לייצג נאמנה את כל הישראלים הסובלים מסוגים שונים של מוגבלות: "כבר מגיל קטן יחד עם הוריי, חוויתי את חוסר הנגישות, היעדר המודעות, והחסמים הטבועים בחברה. על אף הקשיים האלה שאבתי את השקפת העולם מערכים שמשפחתי הנחילה לי. עד היום הם חלק בלתי נפרד ממני", אמרה.

עוד הוסיפה כי "לצידי ניצבים 1,800,000 איש ואישה, ילד או ילדה, נער או נערה, עם מוגבלות פיזית, נפשית, חושית, שכלית ומחלות שקופות כגון פוסט-טראומה, שאינם מצליחים לחיות כאן במדינת ישראל חיים מלאים כאזרחים שווים. לצערי מדינת ישראל מיום הקמתה ועד היום, 73 שנה לא מצליחה לתת מענה ראוי לאנשים עם מוגבלות, אותה אוכלוסייה נדחתה ועודנה נדחקת לשולי החברה הישראלית, אותה אוכלוסייה הפכה לשקופה באופן מוחלט, קולה וזעקתה לא נשמעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully