וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקטור הקורונה הודה בתקלה: בדיקות שליליות מנתב"ג נספרו פעמיים

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 20:25

פרופ' אש התייחס בתדרוך לתקלה שהכפילה את כמות הבדיקות, והבהיר כי היא תוקנה. הוא הוסיף כי נכון לעכשיו אין כוונה להציע הגבלות חדשות. בהמשך עדכן כי במשרד הבריאות עובדים על מתווה תו ירוק רך, שיכלול בדיקות מהירות בכניסה לאירועים

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש קיים הערב (שני) תדרוך כתבים בנוגע להתפתחויות החדשות בגישת הממשלה בנושא החיסונים, המדיניות בנתב"ג ופתיחת שנת הלימודים. הפרוייקטור גילה כי נמצא פער במספר הבדיקות השליליות, שנספרו פעמיים בנתב"ג בעקבות תקלת דגימה, שבינתיים תוקנה.

הוא הוסיף כי "נכון לעכשיו אין כוונה להציע הגבלות חדשות, אלא להמשיך את להמשיך את ההחלטה של הקבינט לבלימה רכה. אנחנו נציע תו ירוק רך, שיכלול בדיקות בכניסה לאירועים וחתונות. אנו עובדים על המתווה והתקציב שלו כרגע".

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה בנתב"ג/ראובן קסטרו

פרופ' אש התייחס לכך שמקדם ההדבקה נמצא לאורך השבוע האחרון בירידה. "שמח שלא הגענו ל-1,000 מאומתים", אמר, "ככל שהמספרים יגדלו, מקדם ההדבקה יירד. אנחנו לא יודעים אם זה אומר שיש בלימה, אנחנו מקווים. הוספנו את המסיכות, החיסונים ויכול להיות שההתנהגות של האנשים עוזרת לנו פה. אני מקווה שנראה בלימה מסוימת בהתפשטות התחלואה, אבל מוקדם לומר".

ממונה הקורונה התייחס גם למתן מנת החיסון השלישי. "היה צריך לקבל החלטה על מתן מנת דחף. לא יכולנו להעתיק ממדינה אחרת, כי אנחנו במקום אחר, יש גם מעט מחקרים וניסיון. אנחנו נבדוק באיזה שיעור זה ימנע תחלואה ואיזה סיבוכים זה יגרור. אנחנו מנתחים את הנתונים שלנו לבדוק האם יש דעיכה בהשפעת החיסון".

פרופ' אש הבהיר כי כרגע לא חושבים במשרד הבריאות להטיל הגבלות בחגים. "בשבועות הבאים נעשה עבודה ונראה אם יש צורך בעוד צעדים. אם תהיה עלייה בתחלואה ובתחלואה הקשה, נשקול הגבלות".

פרויקטור הקורונה נחמן אש, 21 במרץ 2021. ללא, צילום מסך
"לא חושבים על הגבלות לחגים" הפרויקטור אש/צילום מסך, ללא

בתוך כך, החל מהיום חודשו התורים לקבלת המנה הראשונה של החיסון נגד נגיף הקורונה. זאת, בהתאם להודעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט אמש על העסקה המחודשת עם חברת פייזר, לפיה יגיעו לישראל 200 אלף מנות חיסון ב-1 באוגוסט. במקביל, ועדת החיסונים החליטה שלא להמליץ בצורה גורפת למשרד הבריאות לחסן קשישים, גם אלו המתגוררים בבתי אבות, וכן ילדים מתחת לגיל 12 שהינם בעלי מחלות רקע או מתגוררים עם מדוכאי חיסון.

משרד הבריאות הורה היום לקופות החולים להתחיל לחסן במנה שלישית מדוכאי חיסון. זאת, בשל עדות מצטברת לפיה מטופלים הסובלים מדיכוי חיסוני אינם מפתחים תגובה נוגדנית מספקת לאחר קבלת שתי מנות בלבד של החיסון לקורונה, וחלקם עשויים לפתח נוגדנים לאחר מנה שלישית.

שר הבריאות ניצן הורוביץ ביקר היום במתחם הבדיקות החדש, המספק עד אלף נבדקים בשעה, כשיחד עם המתחם הישן מערך הבדיקות בנתב"ג יכול להגיע ל-45 אלף נבדקים ביממה. "המטרה היא לסתום את הפרצה עד שכל אחד שנכנס לישראל ייבדק, וייכנס לבידוד עד לקבלת תשובה בתוך 24 שעות", אמר.

שר הבריאות המשיך ואמר כי "כך הצלחנו למצוא את זן הדלתא פלוס ובלמנו את החדירה. סגרנו את הפרצה מול המדינות האדומות, היום אי אפשר לעלות למטוס בלי אישור, עד עכשיו זה לא היה ככה. כדי שנמשיך בלי הגבלות זה דורש אחריות אישית ואכיפה. אי אפשר להצמיד שוטר לכל אזרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully