וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים המוגדרים מדוכאי חיסון יוכלו לקבל מנה שלישית של החיסון לקורונה

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 14:01

מדוכאי החיסון יהיו הראשונים לקבל מנה שלישית של החיסון, וזאת בשל ממצאים המצביעים על כך ששתי מנות בלבד לא מספיקות להם על מנת לפתח נוגדנים לקורונה. את ההגדרה למי הוא מדוכא חיסון, שעד כה לא היתה ברורה לקופות החולים, קבעו יחד מספר איגודי בריאות בארץ

לאור העלייה בתחלואה והתפשטות הנגיף, משרד הבריאות הודיע היום (שני) לקופות החולים שיתחילו לחסן במנה שלישית מדוכאי חיסון. זאת, בשל עדות מצטברת לפיה מטופלים הסובלים מדיכוי חיסוני אינם מפתחים תגובה נוגדנית מספקת לאחר קבלת שתי מנות בלבד של החיסון לקורונה, וחלקם עשויים לפתח נוגדנים לאחר מנה שלישית.

ההגדרה של דיכוי חיסוני, שעד אתמול לא היתה ברורה לקופות החולים, נקבעה בשיתוף עם האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות, החברה הישראלית להשתלות, האיגוד הישראלי לראומטולוגיה והאיגוד הישראלי להמטולוגיה ולרפואת עירויים. אוכלוסיית היעד לקבלת המנה השלישית כוללת שתי קבוצות, שנבדלות בינהן מבחינת ההמלצה על בדיקת נוגדנים לפני או אחרי מתן החיסון.

הראשונה היא קבוצת מושתלי לב, ריאות וכליות, בה ניתן לחסן במנה שלישית ללא צורך בבדיקת נוגדנים לפני או אחרי המנה השלישית. בקבוצה השנייה, בהם מושתלי כבד, חולים הסובלים מליקוי ראשוני במערכת החיסון ועוד - מומלץ לבצע בדיקה סרולוגית לפחות 14 יום לאחר מתן מנת החיסון השנייה ולפני מתן המנה השלישית.

חיסון לקורונה במרכז של קופת חולים כללית בירושלים, 11 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
חיסון לקורונה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

המרווח המומלץ בין המנה השנייה לשלישית הינו שמונה שבועות, והמרווח המינימלי הינו ארבעה
שבועות. אין גבול עליון למתן המנה השלישית לאחר המנה השנייה. עוד נמסר כי הדיווח על מתן המנה יהיה כמקובל, ובהמשך יהיה צורך בדיווח על ההתוויה לפיה ניתנה מנה זו.

בהמשך הפרוטוקול שפרסם בעניין משרד הבריאות נכתב כי בשלב זה, אין לתת מנות נוספות של החיסון לאחר המנה השלישית, גם אם אין עדות לנוגדנים אחרי מנה זו. כמו כן מומלץ שמדוכאי חיסון ימשיכו להקפיד על אמצעי מניעה כגון עטיית מסכות, שמירה על היגיינה, הימנעות ממגע עם אנשים חולים או לא מחוסנים נגד נגיף הקורונה וכן הימנעות מהשתתפות בהתקהלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully