וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו להתעורר מחלום": אלפים חגגו ברחבי איטליה את זכיית הנבחרת ביורו

הניצחון על אנגליה הוביל לחגיגות מצפון ועד דרום ארץ המגף, וברומא האוהדים המאושרים ירו זיקוקים וצפרו במכוניותיהם. "איטליה התעוררה מהסיוט של המגפה", תיאר בהתרגשות אחד החוגגים. במקביל, האנגלים נותרו שוב בידיים ריקות. 19 שוטרים נפצעו בעימותים עם אוהדים בלונדון

חגיגות ברחבי איטליה לאחר זכיית הנבחרת באליפות אירופה/רויטרס

חגיגות פרצו הלילה (שני) בכל רחבי איטליה אחרי זכייתה של הנבחרת באליפות אירופה בכדורגל, לאחר ניצחון על אנגליה בתום דו-קרב פנדלים. אלפי בני אדם חגגו ברחובות רומא הבירה, שם נורו זיקוקים לשמיים, מכוניות צפרו ללא הפסקה ואוהדים באקסטזה הניפו דגלים של איטליה תוך ריקודים וקריאות "אנחנו אלופי אירופה".

"זה מדהים, זה מדהים, אתה לא יכול להרגיש יותר טוב מזה, זה מדהים, זכינו בגמר", תיאר בהתרגשות סטפנו גוצ'י, אחד האוהדים שחגג בכיכר פיאצה דל פופולו בבירה. האיטלקים שיבחו את המאמן שלהם, רוברטו מאנצ'יני, על שהוביל אותם לתואר היורו הראשון שלהם מאז 1968. "תודה רבה לרוברטו מאנצ'יני ושחקנינו שייצגו את איטליה היטב והביאו כבוד לספורט", אמר הנשיא האיטלקי סרג'ו מטארלה בהצהרה.

הפנדל האחרון שהציל שוער הנבחרת, ג'אנלואיג'י דונארומה, גרם לפרץ אדיר של שמחה בערים רבות במדינה. האוהדים מילאו את כיכר הדואומו במילאנו ומכוניות צפרו בעוצמה גם בנאפולי לאחר הניצחון, שהושג בפנדלים לאחר תיקו 1-1 בתום 120 דקות של כדורגל.

אוהדים חוגגים ברומא לאחר הזכייה של איטליה באליפות אירופה. 12 ביולי 2021. AP
אוהדים חוגגים ברומא לאחר הזכייה, הלילה/AP
אוהדים חוגגים ברומא לאחר הזכייה של איטליה באליפות אירופה. 12 ביולי 2021. AP
אוהדים חוגגים ברומא לאחר הזכייה, הלילה/AP

אוהדים התכנסו לחגוג גם בעיר יזי שבמחוז מארקה, מקום הלידה של מאמן הנבחרת מאנצ'יני. "זה מאוד חשוב לאיטליה, ובמיוחד עבורנו", אמר אוהד שנכח בחגיגות בעיר, שהחזיק בדגל גדול של מדינתו. "נתתם לנו לילה קסום", הוסיף נשיא הוועד האולימפי של איטליה, ג'ובאני מלאגו.

אזרחי איטליה, שסבלו עמוקות במהלך משבר הקורונה מסגרים וממיתון כלכלי עמוק, קיבלו בברכה את הזכייה והביעו רגשות של תקווה והקלה בעקבות הההצלחה. "זה כמו לחיות בחלום שאתה לא רוצה להתעורר ממנו. איטליה התעוררה מהסיוט של המגפה", אמר האוהד ג'אנלוקה יאנילי בן ה-25, שלומד להיות מתורגמן ברומא.

זיקוקים בכיכר הדואומו במילאנו לאחר הזכייה של איטליה באליפות אירופה. 12 ביולי 2021. רויטרס
זיקוקים בכיכר הדואומו במילאנו לאחר הזכייה, הלילה/רויטרס
אוהדים איטלקים בבריסל לאחר הזכייה של איטליה באליפות אירופה. 12 ביולי 2021. AP
אוהדים איטלקים חוגגים בבריסל לאחר הזכייה ביורו, הלילה/AP
אוהדים חוגגים ברומא לאחר הזכייה של איטליה באליפות אירופה. 12 ביולי 2021. AP
אוהדים חוגגים ברומא לאחר הזכייה, הלילה/AP
אוהדים חוגגים בלונדון לאחר הזכייה של איטליה באליפות אירופה. 12 ביולי 2021. רויטרס
אוהדים חוגגים בלונדון לאחר הזכייה, הלילה/רויטרס

אך במקביל לחגיגות באיטליה, באנגליה נותרו שוב האוהדים בידיים ריקות ומאוכזבות. בלונדון, נאלצה המשטרה המקומית לפזר קהל רב שנותר מחוץ לאצטדיון וומבלי לאחר ההפסד. בקבוקי בירה הושלכו ונופצו על ידי האוהדים המתוסכלים לעיני כוחות המשטרה, שהודיעה ש-49 מעצרים בוצעו על ידי שוטרים במהלך משחק הגמר. עוד נמסר כי 19 שוטרים נפצעו במהלך העימותים עם האוהדים.

אוהדים אנגלים בלונדון לאחר הזכייה של איטליה באליפות אירופה. 12 ביולי 2021. AP
אוהדים אנגלים בלונדון לאחר ההפסד של הנבחרת שלהם בגמר, הלילה/AP
המשטרה והאוהדים בלונדון לאחר הזכייה של איטליה באליפות אירופה. 12 ביולי 2021. רויטרס
כוחות משטרה לצד אוהדים בלונדון לאחר הזכייה של איטליה, הלילה/רויטרס

הנסיך וויליאם בירך את איטליה לאחר זכייתה, ואמר ששחקני נבחרת אנגליה צריכים להיות "כל כך גאים" בעצמם על מאמציהם. וויליאם, המכהן גם כנשיא התאחדות הכדורגל האנגלית, כתב בטוויטר: "קורע לב. מזל טוב לאיטליה על ניצחון נהדר". לאנגלים הוא הוסיף: "לצערי הפעם זה לא היה היום שלנו. כולכם יכולים להרים את הראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully