וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רע"ם: הגענו להבנות עם הקואליציה על יישום מידי של החלטות מההסכם הקואליציוני

בתום יום רב תהפוכות, הודיע ח"כ וליד טאהא כי מפלגתו הגיעה להסכמות עם הקואליציה אודות שורה של החלטות שלדבריו ייושמו בימים הקרובים. "נהיה עדים להחלטות משמעויות בסוגיות רבות הקשורות לחברה הערבית", אמר. הודעתו של הח"כ הגיעה לאחר פגישה עם מזכיר הממשלה שלום שלמה

ח"כ ואליד טאהא (רע"ם) אמר הערב (ראשון) כי מפלגתו הגיעה להסכמות עם הקואליציה, לפיהן החלטות שסוכמו במו"מ הקואליציוני ייושמו באופן מידי. "בימים הקרובים נהיה עדים להחלטות משמעויות בסוגיות רבות הקשורות לחברה הערבית", הדגיש טאהא. זאת, לאחר שמוקדם יותר היום נרשם משבר פוליטי פוטנציאלי, לאחר שטאהא הכריז שרע"ם מתכננת להחרים הצבעות על חוקים במליאה עד להודעה חדשה.

הודעתו של טאהא על הסיכומים המחודשים הגיעה לאחר שנפגש עם מזכיר הממשלה שלום שלמה. הפגישה נערכה במטרה לפתור את הפערים והמתיחויות בין המפלגה לקואליציה, ולגבש לוח זמנים למימוש ההתחייבויות הקואליציוניות, בהן ההחלטה על הסדרת היישובים הבדואים הלא מוכרים והתחייבויות תקציביות.

במסגרת הניסיונות לפייס את רע"ם, הממשלה גם אישרה הערב במשאל טלפוני את העברת האחריות על מינהלת הבדואים ממשרד הכלכלה למשרד הרווחה - שבוע מוקדם יותר מהמועד המקורי שנקבע עבור ההצבעה. זאת, לפי ההסכם הקואליציוני ולפי דרישת רע"ם לזרז את אישור ההצעה.

מנסור עבאס, יחד עם וואליד טהא בוועדה המסדרת בכנסת. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
לדברי הח"כ, רע"ם הגיעה להסכמות עם הקואליציה. טאהא ועבאס/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בנוסף לכך, הקואליציה אף החליטה לדחות את הדיון בוועדה המסדרת שבו היו אמורים להצביע הערב על הקמת ועדות קבועות בכנסת, הרכבן וזהות היושבים בראשן, בניסיון להגיע להסכמות עם כל מרכיבי הקואליציה, וכן עם סיעות האופוזיציה. ההחלטה התקבלה לאחר בקשת יו"ר הכנסת מיקי לוי שצפוי לערוך פגישות בנושא, וברקע מחאת רע"ם על ייצוג חסר לעומת הרשימה המשותפת בחלוקת הוועדות בכנסת.

בתוך כך, יו"ר רע"ם מנסור עבאס הבהיר בהצהרה בערבית כי כל קשר של הקואליציה עם חברי הרשימה המשותפת מתקיים בתיאום והבנה עם רע"ם. "רע"ם דוחפת את הממשלה והמשרדים לקבל החלטות מעשיות לטובת החברה הערבית, ולמה שקורה בין רע"ם לקואליציה אין שום קשר למשותפת - לא מקרוב ולא מרחוק".

מיקי לוי. ראובן קסטרו
הדיון בוועדה המסדרת נדחה לבקשתו. יו"ר הכנסת מיקי לוי/ראובן קסטרו

מוקדם יותר, גורמים בקואליציה אמרו כי הודעתו של טאהא על החרמת ההצבעות יצאה לאחר שהופץ המסמך העדכני של חלוקת הוועדות בכנסת, שנועדה לעלות לאישור בוועדה המסדרת שהייתה אמורה להתקיים היום. לפי המסמך, לרע"ם היה ייצוג חסר לעומת הרשימה המשותפת בוועדות משמעותיות כמו ועדת הכספים, החוקה וביטחון הפנים. בוועדת הכספים היה לרע"ם ח"כ אחד לעומת שני נציגים למשותפת, כשבוועדת החוקה ובוועדה לביטחון הפנים אין לרע"ם כלל נציג, בעוד למשותפת יש נציג אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully