וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר יתחדשו חיסוני פייזר במנה הראשונה; לא התקבלה המלצה לחיסון גורף במנה שלישית

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 20:52

משרד הבריאות עדכן כי ממחר יהיה ניתן להתחסן במנה ראשונה מגילאי 12 ומעלה, בהתאם להודעתו של בנט על הקדמת משלוח מנות החיסון מחברת פייזר לאוגוסט. במקביל, וועדת החיסונים לא קיבלה המלצה גורפת לחסן דיירי בתי אבות וילדים עם מחלות רקע. פרופ' רהב: "צריך מחקר מקיף"

משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) כי החל ממחר יחודשו התורים לקבלת המנה הראשונה של החיסון נגד נגיף הקורונה. זאת, בהתאם להודעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט מוקדם יותר היום על העסקה המחודשת עם חברת פייזר, לפיה יגיעו לישראל 200 אלף מנות חיסון ב-1 באוגוסט. במקביל, ועדת החיסונים החליטה הערב שלא להמליץ בצורה גורפת למשרד הבריאות לחסן קשישים, גם אלו המתגוררים בבתי אבות, וכן ילדים מתחת לגיל 12 שהינם בעלי מחלות רקע או מתגוררים עם מדוכאי חיסון.

פרופסור גליה רהב, חברה בכירה בועדת החיסונים (צט"ם), הסבירה לוואלה! שלא התקבלה החלטה גורפת בנושא הקשישים והילדים בשל העדר מידע, וכן כי ההחלטה תעבור למשרד הבריאות על סמך הדיון. "את ההמלצה על חיסון שלישי למדוכאי חיסון קיבלנו על סמך מחקר מקיף שעשינו. גם את ההחלטה על הקשישים צריך לקבל על סמך מחקר ולהחליט לערוך אותו".

בדיקות וחיסונים לנגיף הקורונה לילדים בכפר סבא 6 ביולי 2021. ראובן קסטרו
חיסוני קורונה לילדים בכפר סבא, שבוע שעבר/ראובן קסטרו

פרופ' רהב עוד הוסיפה כי "היו דעות לכאן ולכאן. אנחנו רואים שיש ירידה ביעילות החיסון, אך לא ברור לנו אם זה בגלל שעבר זמן מקבלת החיסון או בגלל מוטציות חדשות - בגלל זה צריך מחקר".

בשלב זה, הוועדה ממשיכה להמליץ באופן גורף רק על חיסון מדוכאי חיסון מעל גיל 16 במנה שלישית, כפי שהוחלט בשבוע שעבר. בכיר נוסף בוועדה גם הוא מסר לוואלה! כי טרם התגבשה המלצה נוספת בשל חילוקי דעות פנימיים רבים.

למרות המלצת הוועדה, בקופות החולים מדגישים כי לפי שעה, עדיין לא ברור מי נחשב "מדוכא חיסון". קופת חולים מאוחדת הודיעה כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות, בנוסף לחיסון במנה הראשונה, תתאפשר קבלת מנת חיסון שלישית למדוכאי מערכת חיסונים "על פי קריטריונים שיקבעו בהקדם", וכן מנה ראשונה למחלימים מהווירוס. "אנחנו קוראים לכל מי שמעל גיל 12 וטרם התחסן להגיע בהקדם ולהתחסן נגד נגיף הקורונה", נמסר מהקופה.

גם בקופת חולים מכבי יצאו בקריאה למבוטחיהם להגיע ולהתחסן: "בהמשך להודעת משרד הבריאות, הודיעה הערב מכבי כי החל ממחר ניתן לשוב ולהתחסן למנה ראשונה בקביעת תור מראש".

בווידאו: בנט בישיבת הממשלה מודיע שמשלוח החיסונים נגד הקורונה יוקדם ל-1 באוגוסט/צילום: רוני כנפו

מוקדם יותר היום, ארבע קופות החולים התלוננו כי משרד הבריאות לא הנחה אותם לפתוח תורים למנה הראשונה של החיסון או הנחיה מסודרת לתת מנה שלישית למדוכאי חיסון. זאת, לאחר קריאתו של בנט בישיבת הממשלה השבועית: "צאו היום להתחסן", וכן הכרזתו כי מלאי החיסונים של פייזר שהוקדם לאוגוסט יבטיח "מלאי רציף של חיסונים. יש חיסונים לכולם, יש כרגע במלאי גם מנה ראשונה ומנה שנייה".

בטרם עדכון משרד הבריאות, בכירים בקופות החולים ביקרו את הממשלה החדשה בחריפות: "הממשלה הזו לא הבינה שכל אמירה שלה צריכה להיות מגובה בהוראות אלינו. יש הרבה 'קשקשת ברשת' בלי שום הנחיות מסודרות. נראה שהם עדיין לא הבינו שהם בממשלה ולא באופוזיציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully